Novice SOZ splošne, Projekti
RPN se pod okriljem SOZ v 2018 ne bo izvajal
Projekt RPN je pod okriljem SOZ potekal vse od leta 2004. V zadnjih letih pa je število založnikov - pristopnikov k RPN, vztrajno upadalo. V okviru odločanja o prihodnosti projekta na ravni projektnega sveta RPN, so naslovili pobudo, da se preveri stališče do projekta med člani Zbornice – zlasti agencijskega in oglaševalskega združenja. Glede na to, da je sestava upravnega odbora SOZ tripartitna ravno z namenom informiranega in pooblaščenega odločanja tudi o tovrstnih vprašanjih, se je Upravni odbor SOZ na prvi redni seji novega mandata (19. 1. 2018) seznanil s problematiko projekta RPN in njegove izvedbe v tekočem in prihajajočih letih.
Ker se je število medijskih hiš, ki bi bile tudi v 2018 še pripravljene sodelovati in seveda financirati projekt, še dodatno skrčilo (govorimo o do največ šestih založnikih), je prevladalo stališče, da podatki iz RPN ne bodo zagotavljali celostnega vpogleda v prodane in druge naklade slovenskih tiskanih medijev, kar seveda negativno vpliva na relevantnost podatkov v luči tako medijskega načrtovanja kot zagotavljanja višje transparentnosti na trgu.
Upravni odbor je zato soglasno sprejel odločitev, da se projekt RPN v taki sestavi in obliki v 2018, pod okriljem SOZ, ne bo zvajal. To pa seveda ne pomeni, da založniki ne morejo več objavljati ali v lastnih komunikacijah navajati podatkov o prodani in drugih nakladah za lastne publikacije.
Ob tem velja dodati, da se tako Slovensko združenje medijev (SZM) kot SOZ kot celota zavedata pomembnosti zagotavljanja relevantnih, celostnih in zaupanja vrednih podatkov o medijski potrošnji na slovenskem trgu. V luči sprememb v medijski založniški dejavnosti v zadnjih letih pa je vprašanje kakšno raziskavo (in podatke) trg potrebuje zagotovo potrebno temeljitega ponovnega premisleka.
Ker je zagotavljanje transparentnosti tudi eno temeljnih ciljev zakonskega urejanja dejavnosti (tudi javnega interesa), je SZM na Ministrstvo na kulturo ob razpravah o novi medijski zakonodaji med drugim naslovilo tudi pobudo, da se razmislek / spodbuda k taki raziskavi vključi tudi v nove pristope / strategija razvoja / in predpise v okviru medijske zakonodaje.