Mednarodne novice
Facebook sklenil dogovor z New York Times in drugimi založniki
Facebook je v sredo, 13. 5. 2015, pričel testirati objave krajših člankov medijskih založnikov, kar je posledica dolgo pričakovanega dogovora z devetimi medijskimi hišami, vključno z BuzzFeed, National Geographic, The Atlantic, NBC News in The Times. Dogovoru se bodo pridružili tudi štirje evropski založniki: The Guardian, BBC News, Bild in Spiegel Online. Vloga korporacije Facebook kot enega večjih distributerjev novic na svetu odpira številna vprašanja v industriji oglaševanja.
Facebook in založniki devetih medijskih hiš so sklenili model sodelovanja, ki omogoča založnikom prodajo in umestitev oglasov v objavljenih člankih (v tem primeru založniki obrdžijo celoten zaslužek od oglaševanja) ali pa prepustijo korporaciji Facebook, da trži njihov oglasni prostor - v tem primeru Facebook obdrži 30 odstotkov dobička z naslova oglaševanja zase. Facebook bo tudi omogočal založnikom, da zbirajo informacijo o obiskovalcih, ki berejo njihove članke na Facabook omrežju, z enakimi orodji, kot jih uporabljajo na lastnih spletnih straneh.
Facebook ima trenutno okoli 1.4 milijarde uporabnikov, ki generirajo več obiskov strani z novicami kot praktično katera koli druga storitev, zato so se založniki odločili, da sklenejo dogovor s korporacijo Facebook in sledijo svojemu občinstvu.
Za korporacijo Facebook predstavlja tovrstno sodelovanje z založniki obogatitev ponudbe zanimivih vsebin na njihovem omrežju (Facebook je pred časom večkrat spreminjal algoritme, ki so zmanjšali prikaz viralnih vsebin in video objav prijateljev uporabnikov, ki niso novičarsko zanimive). Pogosto pa se pojavlja vprašanje, ali bo takšen dogovor zares koristen založnikom medijev, ali pa bo Facebook postopoma postal glavni vir informacij in s tem dobil vlogo "vratarja" (gatekeeper); obenem pa se postavlja tudi vprašanje, kakšen vpliv bo Facebook s tem sodelovanjem pridobil med večjimi svetovnimi mediji.