Mednarodne novice, Tuje novice, Vezane na člane
Evropski svet zaključil prve pogovore o reviziji avdiovizualnih pravil EU
19. maja je Evropski svet za izobraževanje, mlade, kulturo in šport pripravil prvo debato o reviziji Direktive AVMSD v kontekstu nove strategije Evropske komisije za Enotni digitalni trg (DSM). Večina pogovorov se je osredotočila na obseg Direktive; medijska pluralnost in svoboda izražanja; varovanje evropskih del in kulturne raznolikosti; varovanje intelektualnih pravic in področno blokiranje; in boj proti piratstvu.
[Novice WFA]
Čeprav se pogovori niso dotaknili področja oglaševanja, je potekala debata o principu države izvora (COO), ključnem principu za Direktivo, ki določa, da morajo biti mediji podvrženi pravilom države članice, kjer so ustvarjeni, in ne pravilom držav članic, kamor so njihove vsebine posredovane.
V kontekstu oglaševanja to pomeni, da država članica, ki ima bolj stroga pravila, npr. prepoved oglaševanja otrokom ali oglaševanja določenih izdelkov, ne more, v večini primerov, omejiti posredovanja vsebin druge države članice, tudi če te ne spoštujejo njihovih pravil. V tem pogledu so Litva, Poljska, Romunija in Irska pozvale k reviziji principa COO; Belgija in Estonija pa sta pozvali k reviziji pravil, pod katerimi je državam članicam dovoljeno odstopati od principa COO. Na drugi strani pa so Nemčija, Nizozemska, Portugalska in Luksemburg podpirale idejo, da princip COO ostane nespremenjen, saj predstavlja temelj za enoten trg na področju avdiovizualnih medijskih storitev.
Latvijsko predsedstvo bo zbralo rezultate pogovorov v skupnem pismu predsedniku Evropskega sveta Donaldu Tusku pred junijskim srečanjem Evropskega sveta. Rezultati trenutnega programa AVMSD REFIT bodo predvidoma znani pred koncem letošnjega leta, predlog revizije Direktive pa bo objavljen spomladi 2016.
Svetovno združenje oglaševalcev (WFA), katere član je Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) znotraj SOZ, bo nadaljevalo pogovore z Evropsko komisijo glede trenutnega projekta REFIT, ki predstavlja osnovo za revizijo Direktive AVMSD. V prihodnjih mesecih se bo WFA osredotočila na koordinacijo s širšo industrijo, da bi pripravili in implementirali skupen pristop k reviziji Direktive AVMSD na področju pravil oglaševanja.