Mednarodne novice
EU: Predlog Komisije o reviziji direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah v obravnavi v odborih Evropskega parlamenta
Postopek revizije direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah (AVMS), enega ključnih predpisov, ki na ravni EU ureja in postavlja pravila oglaševanja, je v fazi obravnave v odborih evropskega parlamenta.
Komisija je tudi na podlagi široke javne razprave pripravila predlog revizije direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah. Področje, ki mu je namenjeno veliko pozornosti tudi v okviru usklajevanja mnenj k predlogu v parlamentarnih odborih, je zaščita otrok zlasti tudi v luči oglaševanje prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo sladkorjev, soli in maščob ter oglaševanja alkohola.
V tem okviru je predmet razprave tudi (ne)učinkovitost samo-regulativnega pristopa, kot ga na tem področju priporoča direktiva AVMS. Številni poslanci evropskega parlamenta so kritični tako do samo-regulative kot tudi do drugih samozavez industrije (EU Pledge) in zlasti tudi z vidika problematike javnega zdravja pozivajo k zakonski ureditvi (nekateri celo prepovedi). Nekateri podpirajo in priporočajo implementacijo izjemno restriktivnega modela prehranskih smernic WHO Europe.
Liberalnejši poslanci, ki v večji meri podpirajo samo–regulativo in druge samo-zaveze prehranske industrije na evropski ravni, med drugim opozarjajo tudi, da bi prepoved oglaševanja prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo sladkorjev, soli in maščob pred in po otroških programih lahko povzročila znatno znižanje sredstev, ki so na voljo za produkcijo otroških programov. Pri tem se opirajo na podatke z britanskega trga.
Mnenja parlamentarnih odborov bodo vključena v poročilo k predlogu Komisije s strani vodilnega odbora za kulturo in izbobraževanje (Culture & Education Committee).