Mednarodne novice
EU PRAVNI OKVIR: Bruselj v poletnih mesecih
4. Sep 2017
Leto 2017, kot smo vas v prvem polletju letošnjega leta ažurno obveščali, z vidika pravne ureditve dejavnosti oglaševanja in komuniciranja na ravni EU v prvi vrsti zaznamujejo:
- revizija Direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah (AVMSD), ki je v fazi trialoga - usklajevanja besedila med Evropsko komisijo, Svetom ministrov članic EU in Evropskim parlamentom,
- področje varovanja osebnih podatkov: revizija e-privacy directive (načrtovana je kot Uredba), ki je v fazi obravnave predloga Komisje v telesih Evropskega parlamenta,
- področje varstva potrošnikov, zlasti tudi z vidika marketinga, po skrbnem pregledu s strani Komisije, je v teku javna razprava na ravni EU.
Revizija Direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah (AVMSD)
Evropski parlament je 16. maja potrdil odločitev matičnega Odbora za kulturo in izobraževanje (CULT), da se pristopi k tristranskim pogajanjem (Parlament, Svet ministrov in Komisija) o reviziji AVMS Direktive. Z vidika industrije so pomembne zlasti predlagane spremembe na področjih:
- zaščite otrok na področju oglaševanja, ki naj bi ostale na ravni in v obsegu veljavne direktive, širše pa naj bi bile omejitve na področju sponzorstev in promocijskega umeščanja izdelkov,
- širitve pravil o oglaševanju, sponzoriranju in promocijskem umeščanju izdelkov na video platforme in tudi vsebine, ki jih generirajo uporabniki, kjer Evropski parlament pa zagovarja uvedbo enakih pravil na področju sponzorstev in promocijskega umeščanja izdelkov (product placement) za vse ponudnike avdio-vizualnih medijskih storitev. To pomeni, da bi tudi na teh platformah in celo v video vsebinah uporabnikov morala biti sponzorstvo in promocijsko prikazovanje izdelkov jasno označena,
- fleksibilnejših pravil oglaševanja / kvote ter
- podpore samo-regulativnim in soregulativnim kodeksom ravnanja ostaja, vendar tako predlog Komisije kot stališča Parlamenta kažejo na globoko nerazumevanje temeljnih načel samoregulative, zato si bodo predstavniki industrije v nadaljnjih postopkih usklajevanja in sprejemanja revidirane direktive še naprej prizadevali, da se v pristojnosti samoregulativnih teles ne posega.
10 julija je za zaprtimi vrati potekalo prvo srečanje v okviru trialoga, na katerem so se osredotočili na načelo države izvora (temeljno načelo AVMSD) in vlogo neodvisnih regulativnih teles na nacionalni ravni. O za oglaševalsko industijo najpomembnejših področjih bodo razpravljali v jesenskih mesecih. Načrtovano je, da bodo srečanja potekala z mesečno dinamiko s pričetkom v septembru 2017. Cilj estonskega predsedovanja je, da se pogajanja zaključijo do konca leta.
Revizija e-Privacy Direktive
Evropski Parlament je 9. junija objavil osnutek poročila k predlogu uredbe ePrivacy, kot ga je pripravila Komisija. Poročilo, ki je še strožje od predloga, vključuje številne, za oglaševalsko industrijo zelo zaskrbljujoče elemente:
- zahteva, da je vsa programska oprema nastavljena kot “privacy by default”, ki izključuje sledenje s strani tretjih oseb,
- poročilo priznava, da lahko tretje osebe izvajajo meritve obiskanosti spletnih mest brez soglasja potrošnikov in v imenu ponudnika storitve,
- poročilo podpira in dodatno podkrepi predlog Komisije, da je potrebno soglasje potrošnika / uporabnika / pred namestitvijo kakršnegakoli piškotka, zavrača tudi varovalke in ukrepe varovanja osebnih podatkov kot npr. anonimizacija in pseudonimizacija podatkov,
- dostop do vsebin na spletu s strani ponudnikov mora biti za potrošnika nepogojevan, spletna stran ne sme zavrniti dostopa, če uporabnik ne dovoli uporabe piškotkov,
- opredelitev direktnega marketinga ostaja izjemno široka, če ne bo sprememb, obstaja resna bojazen, da bo vključeno tudi oglaševanje na spletu.
Predlog Poročila je v obravnavi v pristojnih odborih Evropskega parlamenta (Committees), ki bodo pripravila amandmaje k predlogu. Vodilni je Odbor za svoboščine, pravo in notranje zadeve (LIBE), ki bo pripravil predlog usklajenega poročila Evropskega parlamenta.
Področje varstva potrošnikov – morebitna revizija direktive o nepoštenih poslovnih praksah (UCP) ter direktive o zavajajočem in primerjalnem oglaševanju
Evropska komisija je v skrbnem pregledu predpisov na področju varstva potoršnikov in marketinga (t.i. fitness check oz. Refit), ki je bil zaključen maja, ugotovila, da so le-ti še vedno ustrezni, da pa bi bilo potrebno posebno pozornost posvetiti njihovi implementaciji, po potrebi tudi s sprejemom nekaj amandmajev k veljavnim predpisom na ravni EU.
30. junija je Komisija razpisala še javno razpravo o morebitni reviziji potoršniške zakonodaje EU (public consultation), v kateri lahko do 8. oktobra 2017 sodelujejo tako pravne kot fizične osebe, ki izkazujejo oseben ali poslovni interes na tem področju.
Evropska komisija je objavila tudi možne in predvidene nadaljnje korake:
- aktivnosti za ozaveščanje potrošnikov o njihovih pravicah in dolžnostih in doslednejša implemenatcija veljavnih predpisov, zlasti na nacionalni ravni,
- dialog z državami članicami s ciljem da se zagotovi implementacija in zvišajo kazni za kršitve,
- spremembe / dopolnitve predpisov, tudi glede pogodbenih in izven pogodbenih razmerij in kazni za njihovo kršitev v okviru Direktive o nepoštenih poslvnih praksah (UCPD).
Spremljajte nas, o vseh za komuniakcijsko industrijo pomembnih - načrtovanih ali sprejetih - spremembah pravnega okvira bomo ažurno poročali.