Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceEU: AVMSD – Sprejeto poročilo k Predlogu Komisije o reviziji Direktive o avdiovizualnih...

Mednarodne novice, Tuje novice

EU: AVMSD – Sprejeto poročilo k Predlogu Komisije o reviziji Direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah

22. Maj 2017

CULT Committee / Odbor za kulturo in izobraževanje, vodilni odbor Evropskega parlamenta pri obravnavi predloga Komisije o reviziji AVMS Direktive, je 25. aprila sprejel poročilo, ki vključuje kompromisne predloge amandmajev. Za industrijo je izid dolgotrajnega, na trenutke zaskrbljujočega usklajevanja v odborih EU relativno ugoden, niso podprli amandmajev drugih odborov za dodatne omejitve ali celo prepovedi oglaševanja. Zaskrbljujoče pa je, da tudi Odbor za kulturo in izobraževanje deli prevladujoče negativno mnenje drugih odborov glede učinkovitosti samoregulative oglaševanja. Evropski parlament je 16. maja potrdil odločitev Odbora za kulturo in izobraževanje, da se pristopi k tristranskim pogajanjem (Parlament, Svet in Komisija) o direktivi AVMS na podlagi poročila Odbora brez predhodnega glasovanja o poročilu v Parlamentu.

Podpora samo-regulativnim in co-regulativnim kodeksom ravnanja ostaja, vendar…

Priporočilo, da se področje omejevanja oglaševanja hrane z visoko vsebnostjo soli, sladkorjev in maščob ter alkohola otrokom ureja s kodeksi ravnanja v direktivi ostaja. Izjemno zaskrbljujoč pa je predlog, da državni organi nadzora na nacionalni ravni ne samo spremljajo in evalvirajo kodekse ravnanja, ampak bi po predlogu v poročilu pridobili tudi pooblastila za sankcioniranje kršitev. To kaže na globoko nerazumevanje temeljnih načel samoregulative, zato si bodo predstavniki industrije v nadaljnjih postopkih usklajevanja in sprejemanja revidirane direktive v Svetu in Komisiji EU še naprej prizadevali, da se v pristojnosti samoregulativnih teles ne posega.


Zaščita otrok na področju oglaševanja – širše omejitve na področju sponzorstev in promocijskega umeščanja izdelkov

Kljub močnim težnjam v Evropskem parlamentu, Odbor za kulturo in izobraževanje ni podprl širitve omejevanja oglaševanja hrane z visoko vsebnostjo sladkorjev, soli in maščob, ki tako ostaja v okviru »otroških programov« in se ne širi na programe z relevantnim deležem otrok v občinstvu. Kar pa ne velja za sponzorstva in promocijsko umeščanje izdelkov (product placement), kjer so podprli restriktivnejši pristop. Odbor v poročilu predlaga, omejitve oglaševanje tako v okviru otroških programov kot sponzoriranja in umeščanja izdelkov v okviru vsebin, ki primarno nagovarjajo otroke. 
Kljub pritiskom tako s strani nekaterih poslancev in poslanskih skupin kot nevladnih organizacij v Odboru za kulturo in izobraževanje v osnutku poročila niso podprli vključitve prehranskega profila Svetovne zdravstvene organizacije za Evrope (WHO Europe Nutrient Profile) kot standarda na področju omejevanja oglaševanja hrane otrokom. 

Na področju oglaševanja alkohola se dikcija zaostruje. Direktiva določa, da oglaševanje alkohola ne sme biti »posebej /specifically« usmerjeno na otroke, v osnutku poročila k predlogu revizije pa je beseda »posebej« iz dikcije izpuščena. Posledično je obseg prepovedi širši, težje pa bo določilo, če bo sprejeto v nadaljnjih postopkih usklajevanja, tudi implementirati v praksi.


Širitev pravil o oglaševanju, sponzoriranju in promocijskem umeščanju izdelkov na video platforme in tudi vsebine, ki jih generirajo uporabniki

Komisija v svojem predlogu zagovarja fleksibilen pristop do spletnih platform, kot sta npr. YouTube in Vimeo, poslanci Evropskega parlamenta pa zagovarjajo uvedbo enakih pravil na področju sponzorstev in promocijskega umeščanja izdelkov (product placement) za vse ponudnike avdio vizualnih medijskih storitev. To pomeni, da bi tudi na teh platformah in celo v video vsebinah uporabnikov morala biti sponzorstvo in promocijsko prikazovanje izdelkov jasno označena.


Fleksibilnejša pravila oglaševanja / kvote

Pravilo, da oglaševanje lahko obsega največ 20 % programskega časa na uro se spreminja v 20 % programskega časa v 24 urah (na dan). Ob tem države članice lahko opredelijo eno »prime time« okno v časovnem okviru največ štirih ur, v okviru katerega prav tako velja določilo o največ 20 % programskega časa, ki je lahko namenjeno oglaševanju.


Nadaljnji koraki 

V Evropskem svetu se zaključuje razprava in oblikovanje poročila k predlogu Komisije. Sedem držav članic (Češka, Danska, Finska, Irska, Luksemburg, Nizozemska in Švedska) je že pred časom izrazilo resno zasrbljenost in pozvalo ostale članice EU, da zavzamejo stališče, da se iz obsega direktive izključijo socialna omrežja kot Facebook in YouTube. 

Pričakuje se, da bo Evropski Svet o poročilu / stališčih k predlogu revizije AVMS Direktive glasoval 23. maja. Nato se bodo pričela tristranska pogajanja (Parlament, Svet in Komisija) o končnem besedilu revidirane Direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah.

Sorodne novice
30.08.2023 -
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
30.08.2023 -
Meta spreminja pristop k uporabi podatkov uporabnikov za vedenjsko oglaševanje
03.11.2022 -
Globalno srečanje Ad Net Zero 2022
18.05.2022 -
Od slovenske NFT kreativnosti do pomoči ukrajinskim družinam
03.05.2022 -
Dosežen je politični dogovor o aktu o digitalnih storitvah - DSA
05.04.2022 -
Nove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!