Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceInstitucije Evropske unije dosegle dogovor o reformi zakonodaje o varstvu podatkov

Mednarodne novice, Vezane na člane, Tuje novice

Institucije Evropske unije dosegle dogovor o reformi zakonodaje o varstvu podatkov

17. Dec 2015

Predstavniki Evropskega parlamenta, Sveta EU in Evropske komisije so 15. decembra 2015 na večurnem sestanku dosegli dogovor o reformi splošne zakonodaja na področju varstva podatkov. Sprejeti dogovor, ki še ni končen, bodo v prihodnjih dneh v uskladitev in potrditev prejeli Odbor stalnih predstavnikov (COREPER; uveljavljena kratica izhaja iz francoskega imena Comité des Représentants Permanents), stranke Evropskega parlamenta in Odbor za državljanske svoboščine, pravosodje in notranje zadeve (The Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs, LIBE), pred sprejetjem pa mora biti potrjen še na plenarni seji Evropskega parlamenta v začetku naslednjega leta. Nova EU pravila varovanja podatkov bodo predvidoma stopila v veljavo v prvi polovici leta 2018.

Besedilo dogovora, ki so ga institucije EU sprejele 15. decembra, je na voljo tukaj. Ta prenova zakonodaje bo pomembno vplivala na način, kako podjetja zbirajo in uporabljajo podatke, tako za namene trženja, kot tudi za njihove interakcije s potrošniki na področju podatkov.

Za oglaševalce so najbolje pomembne naslednje točke dogovora:
-    Definicija (A4) osebnih podatkov je razširjena, da sedaj pokriva večino tipov podatkov, od imena ali elektronskega naslova do kateregakoli spletnega identifikatorja kot je IP naslov, kar bi močno povečalo obseg zakonodaje.
-    Privolitev (A7), ki jo podajo posamezniki, bo tudi v prihodnje "nedvoumna" za osebne podatke in "izrecna" za občutljive kategorije podatkov in profiliranja, ki spada pod okrilje 20. člena.
-    Dosegli so kompromis pri privolitvi staršev (A8), kjer bodo uporabniki, mlajši od 16 let, morali pridobiti privolitev staršev pred uporabo storitev informacijske družbe, če države članice same ne bodo določile nižje starostne meje, ki pa ne sme biti postavljena nižje od 13 let.
-    Profiliranje (A20) za potrebe trženja, ki je definirano kot sledenje podatkov na spletu z namenom določitve obnašanje uporabnikov, bo po vsej verjetnosti zahteval izrecno privolitev in bo v večini primerov zahteval oceno vpliva na zasebnost (privacy impact assestment, PIA - A33).
-    Pravico do ugovora (A19), ki se prenaša iz Direktive 95 in se bo nanašala na vse načine obdelave podatkov na podlagi legitimnega interesa upravljavca ali obdelave podatkov za potrebe neposrednega trženja. Vendar pa bo zahtevan "jasen in ločen" prikaz od drugih informacij, ki jih poda uporabnik.
-    Uporaba psevdonimov je prepoznana kot tehnika za izboljšanje varovanja zasebnosti in se združuje s principom minimizacije podatkov (A10), kar pomeni, da se določene pravice uporabnikov (A15-A18) ne bodo upoštevale, če se psevdonimi uporabljajo širše. Prav tako bo ta tehnika imela pomembno vlogo varovala pri pripravi ocene vpliva na zasebnost (PIA) s strani podjetja in v primeru dodatne obdelave podatkov (A6(3a)).
-    Podjetja bodo morala v primeru ugotovljenega vdora v baze podatkov o tem v roku 72 ur obvestiti nacionalne oblasti za varovanje podatkov (National Data Protection Authorities, DPAs). DPA bodo imele možnost izdati kazen do višine 4-ih odstotkov globalnega prihodka podjetja (A79).
-    Nova pravila bodo veljala za vsa podjetja, ki obdelujejo podatke državljanov v Evropi, tudi v primeru, če imajo sedež izven območja držav Evropske unije (A3).
-    Nova institucija, ki se bo imenovala Odbor Evropske unije za varovanje podatkov (EU Data Protection Board, EDPB), bo nadomestila trenutno Delovno skupino 29. člena (Article 29 Working Party), organizacije, ki so sestavljajo predstavniki 28-ih DPA (A64).

Svetovno združenje oglaševalcev (World Federation of Advertisers, WFA), katere član je tudi Slovensko združenje oglaševalcev znotraj Slovenske oglaševalske zbornice, bo po objavi končnega besedila pripravila pregledno oceno vpliva z namenom podpore svojih članov pri prilagajanju z in razumevanja posledic zakonodaje za upravitelje tržnih znamk.

Prav tako bo WFA še naprej sodelovala z institucijami EU, da bi zagotovila doprinos k razvoju in doseganju dogovora glede implementacije zakonodaje. Glede na velik obseg vprašanj, ki jih je potrebno nasloviti, bo WFA za pomoč pri identificiranju najbolj pomembnih vprašanj prosila svoje člane.

Več …

Sorodne novice
30.08.2023 -
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
30.08.2023 -
Meta spreminja pristop k uporabi podatkov uporabnikov za vedenjsko oglaševanje
03.11.2022 -
Globalno srečanje Ad Net Zero 2022
18.05.2022 -
Od slovenske NFT kreativnosti do pomoči ukrajinskim družinam
03.05.2022 -
Dosežen je politični dogovor o aktu o digitalnih storitvah - DSA
05.04.2022 -
Nove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!