Mednarodne novice, Vezane na člane, Novice SOZ splošne
Temeljna zakonodaja na področju varstva podatkov
Leta 2012 je Evropska komisija predlagala temeljito reformo obstoječega zakonskega okvirja na področju varstva podatkov. S predlogo želi zagotoviti enako stopnjo varstva za uporabnike na spletu in izven njega. Evropski parlament je sprejel stališče 12 marca 2014, Svet ministrov pa je svoje mnenje podal 15. junija 2015. Trialog med Komisijo, Parlamentom in Svetov se je pričel junija letos z željo, da sprejmejo skupno stališče do decembra 2015.
[EACA]
Evropsko združenje komunikacijskih agencij (European Association of Communication Agencies, EACA), katere član je Slovensko združenje oglaševalskih agencij znotraj SOZ, s svojimi predlogi zastopa glas industrije pri oblikovanju prihodnje zakonodaje.
Trenutno se EACA osredotoča na:
Privolitev, ki predstavlja dejanje uporabnika (potrošnika) podatkov, ki dovoljuje podjetju, da zbira in obdeluje njegove oz. njene podatke. Komisija in Parlament sta vključila pojem "izrecna" v definicijo privolitve, medtem ko je Svet (ministrov držav članic EU) namesto reference "nedvomna" uporabil termin "nedvoumna". EACA zagovarja fleksibilno definicijo, ki ne bi otežila agencije in potrošnike s preveč omejujočimi pozivi k privolitvi, zato se strinja z definicijo "nedvoumna", ki jo je podal Svet.
Procesiranje - 6. člen določa, kakšne oblike privolitve so potrebne in pod kakšnimi pogoji sme podjetje obdelati podatke potrošnikov. Dodatno določa, da v primeru, če podjetje želi dodatno obdelati podatke in če je ta namen kompatibilen s namenom s katerim so bili podatki primarno zbrani, je takšna obdelava podatkov dovoljena, POD POGOJEM, da je ta interes v skladu s pričakovanji potrošnika. EACA zagovarja, da se mora test racionalnih pričakovanj izbrisati iz predloga, saj ga je nemogoče oceniti na individualni ravni, zato bi v tej obliki samo dodatno povečal legalni dvom.
Profiliranje - 20. člen določa, da imeti potrošnik pravico, da ni vključen v profiliranje, ki zanj imelo legalne posledice. Člen, poznan tudi pod imenom člen o velikih podatkih, saj bo njegova končna oblika določila do katere mere bodo podjetja in evropska družba lahko uporabljale analize velikih podatkov. EACA zagovarja fleksibilno in inovacijam prijazno uporabo velikih podatkov. Dodatno zagovarja, da se profiliranja, ki temelji na psevdonimih, ne sme na noben način omejiti, saj takšen tip podatkov ne dopušča neposredne identifikacije potrošnika.
Akti pooblaščanja so inštrumenti Komisije, ki dopolnjujejo trenutne nebistvene elemente zakonodaje. Komisija jih sprejme in obvesti Svet ter Parlament, ki lahko omejita trajanje in prekličeta akt. Ko je Komisija predlagala temeljno zakonodajo na področju varstva podatkov, so predstavili razširjeno uporabo aktov pooblaščanja v številnih členih, ki so urejali številna področja. Vendar pa je, glede na to, da Svet in Parlament ne odobravata avtonomne politike Komisije, bila uporaba aktov pooblaščanja zelo omejena in trenutno ne predstavlja večje grožnje. Kljub temu pa pogajanja še vedno potekajo in stvari se lahko še vedno spremenijo v končnem predlogu spremembe zakonodaje.
Večina zgoraj navedenih izzivov, glede na njihovo kontraverzno obliko, še vedno ni končno dorečenih. EACA se hitro odzove vsakič, ko novi predlogi vplivajo na našo industrijo. Trialog med institucijami se bo nadaljeval do konca leta 2015, ko bodo tri institucije predstavile skupen predlog.