Mednarodne novice, Vezane na člane
Evropska komisija izpostavila uporabo orodij za blokiranje oglasov
Po pozivih Odbora za peticije Evropskega parlamenta (Committee on Petitions of the European Parliament, PETI) se je Evropska komisija odzvala na peticijo št. 1282/2014 glede regulacije spletnega oglaševanja na določenih spletnih straneh. V peticiji je pritožnik, romunski državljan Adrian Popa, izpostavil t.i. pop up oglase, ki so se mu prikazovali pri dostopu do določenih spletnih strani spletnih revij. V pritožbi navaja, da bi se spletni oglasi morali prikazovati samo v primeru, če uporabniki nameroma kliknejo na oglaševalske strani in pozval, da bi se oglaševanje moralo bolj strogo regulirati.
V odgovoru je Komisija pojasnila, da dokler so oglasi pripravljeni v skladu z veljavno zakonodajo je spletim revijam dovoljeno vključevati oglaševanje v njihove storitve informiranja družbe. Vendar pa je Komisija presenetljivo spodbujala uporabnike, da si naložijo orodja za preprečevanje prikazovanja oglasov: "Uporabnikom je dovoljeno uporabljati programe za blokiranje oglasov, da bi preprečili samoprikazovalna okna na spletnih straneh. Ti programi odstranijo ali blokirajo samoprikazovalna okna in druge oblike oglaševanja, v primeru, da so naložene na napravi uporabnika," je v svojih odgovorih sporočala Komisija. Komisija je uporabnike tudi usmerjala, da se poslužijo možnosti "ne sledi", ki jo nudijo nekateri brskalniki.
Komisija poleg tega izpostavlja, da je:
- ponujanje oglasnega prostora na spletnih straneh način, da spletne strani časopisov in revij ustvarjajo dobiček. Dovoljeno jim je, da uporabljajo vse vrste storitev, dokler so te aktivnosti v skladu z nacionalnimi ali EU zakonskimi določili (npr. Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah in varstvo podatkov);
- pod določili "Direktive o e-Zasebnosti" za prikaz oglasa, ki temelji na sledenju spletnega vedenja uporabnika, spletnih piškotkih ali drugih spletnih identifikatorjih, potrebna privolitev uporabnika;
- Komisija podprla pobude industrije, ki uporabnike seznanijo z njihovimi pravicami, npr. W3C "ne sledi" standard;
- spletno profiliranje upoštevano tudi v prihodni "Splošni zakonodaji o varstvu podatkov", ki je trenutno v postopku zakonskega sprejemanja.
Odbor PETI se bo odločil, ali mora biti ta problematika vključena v agendo Komisije. Če bo vključena v naslednjih treh mesecih, bi lahko Komisijo pozvali, da poda komentarje na svoj pisni odgovor. Svetovno združenje oglaševalcev (World Federation of Advertisers, WFA) si je vzela za prioriteto dejstvo, da bosta pojav in hitra rast tehnologije za blokiranje prikazovanja oglasov imela velik učinek na oglaševalsko industrijo ter oblikovanje primernih aktivnosti lastnikov znamk, zato je izjemnega pomena, da bo industrija še naprej imela močan glas pri oblikovanju odgovornega oglaševanja.