Mednarodne novice, Tuje novice, Vezane na člane
Programi za blokiranje oglasov dosegli še drugu pravno zmago v Nemčiji
Nemško podjetje Eyeo, lastnica spletnega programa za blokiranje oglasov AdBlock Plus, je doseglo drugo zmago na sodišču, tokrat proti televiziji RTL in televiziji ProSieben, samo en mesec po tem, ko je doseglo podobno zmago v primeru proti založnikoma Zeit Online in Handelsblatt.
[Novice WFA]
Razsodba na regionalnem sodišču v Munchnu je četrta uspešna obramba podjetja Eyeo v primeru tožbe proti njihovem poslovnem modelu, ki omogoča uporabnikom, da blokirajo spletno oglaševanje. Kot je zapisano v EU briefu 28. aprila, je storitev kontraverzna, saj omogoča večjim podjetjem, ki se strinjajo z restriktivno politiko o dopustnem oglaševanju AdBlock Plus, da jih proti plačilu vključijo na "belo listo" dovoljenih oglasov.
Tožniki so trdili, da je Eyeo kršil zakone o konkurenčnosti, avtorskih pravicah in prevladi na trgu. Sodišče je ovrglo ovadbe, da program ovira konkurenco, saj se posamezniki lahko sami odločijo, ali ga bodo namestili. Sodišče je dodalo, da sta televizijski hiši uspeli doseči "zadostno število" uporabnikov z oglaševanjem na lastnih spletnih straneh, kljub temu, da uporabniki uporabljajo programe za blokiranje oglasov.
RTL in ProSieben sta oznanila, da se nameravata pritožiti zoper odločitev sodišča, AdBlock pa čaka nova pravna bitka z nemškim založnikom Alex Springer in potencialne nove pravne bitke v Franciji.
Svetovno združenje oglaševalcev (WFA), katere članica je Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) znotraj SOZ, opozarja, da bosta pojav in hitra rast tehnologije za preprečevanje prikaza oglasov imela negativen vpliv na oglaševalsko industrijo, zato bo glede tega prioritetno pripravila stališče lastnikov znamk. Izjemno pomembno ostaja, da imamo, kot industrija, močan glas pri oblikovanju odgovornega oglaševanja.