Mednarodne novice, Tuje novice, Vezane na člane
Evropska komisija poziva k razmisleku o ne-regulativnih rešitvah
19. maja je Evropska komisija objavila "Agendo za boljšo regulacijo", s katero želi izboljšati dostop in povečati transparentnost procesa odločanja znotraj EU. Za oglaševalce je najbolj pomembna objavljena napoved komisije, da bo pri obravnavi rešitev upoštevala tako regulativne kot tudi primerne ne-regulativne pristope ter izboljšave implementacije in izvedbe obstoječe zakonodaje.
"Dobro pripravljeni ne-regulativni pristopi" so prepoznani kot tisti, ki so usklajeni s Principi za boljšo samo in so-regulativo iz leta 2013, kot jih je razvil DG CONNECT v sodelovanju s privatnim sektorjem, vključno z Evropsko zvezo za oglaševalske standarde (European Advertising Standards Alliance, EASA).
Širše gledano, izboljšana agenda regulacije predvideva:
- Odbor za regulativni pregled, ki bo ocenjeval posledice trenutne in predlagane zakonodaje;
- nujno ocenjevanje posledic sprememb zakonodaje, kot jih predlaga Evropska komisija, s strani Evropskega parlamenta in Evropskega sveta;
- izboljšanje procesa REFIT (program za izboljšanje regulative), da bi dosegli boljše, bolj oprijemljive rezultate. Znotraj tega bo nastala nova platforma deležnikov, ki se bo redno ukvarjala s programom Evropske komisije z namenom zmanjšanja administrativnih ovir in poenostavljanjem zakonodaje;
- javni posveti, ki bodo organizirani s strani Evropske komisije, pri pripravi in po objavi novih predlogov;
- poleg izboljšanega sistema svetovanja in večje transparentnosti tudi dogovor o medinstitucionalnem pristopu k uporabi in implementaciji sprejetih določil.
Evropska komisija namerava sprejeti nov Medinstitucionalni dogovor (Inter-institutional Agreement, IIA) o izboljšanju regulacije do konca leta 2015. IIA je zaveza za izboljšanje postopkov sprejemanja zakonov med tremi institucijami, ki prepozna legitimnost so in samoregulative.
Svetovno združenje oglaševalcev (WFA), katere član je tudi Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) znotraj SOZ, bo nadaljevalo z izboljšavami obstoječega okvira ne-regulativnih pristopov k oglaševanju hrane, digitalnem oglaševanju in oglaševanju alkohola, da bi promovirala vlogo so in samoregulativnih pristopov v napovedanih revizijah zakonodaje, kot v primeru Direktive AVMSD, Direktive o nepoštenih poslovnih praksah podjetij (UCPD Guidance) in Direktive o varstvu podatkov.