Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNovice iz Bruslja - Novi dogovor za potrošnike

Mednarodne novice, Novice SOZ splošne

Novice iz Bruslja - Novi dogovor za potrošnike

2. Dec 2019

SPREJETA t.i. OMNIBUS DIREKTIVA, ZAČENJA SE TUDI TRILOG O PREDLOGU DIREKTIVE O SKUPINSKIH TOŽBAH POTROŠNIKOV

8. novembra je Svet EU uradno sprejel t.i. omnibus direktivo, ki je najpomembnejši predpis v okviru novega dogovora za potrošnike. Cilj revizije predpisov je bila modernizacija predpisov na področju varstva potrošnikovna na ravni EU, še zlasti okrepiti pravice potrošnikov na spletu, vzpostaviti sistem učinkovite implementacije predpisov tudi skozi pooblastila organom za varstvo potrošnikov na področju sankcioniranja ter prepoved prakse trženja izdelkov neenotne kakovosti, ki zavaja potrošnike. Rok za prenos določil v predpise držav članic je 2 leti od objave v Uradnem listu EU, določila pa se bodo nato v praksi začela uporabljati 6 mesecev od njihove implementacije v nacionalne predpise.

Po dolgotrajnem usklajevanju nacionalnih pogledov in pričakovanj je 28. novembra tudi Svet EU dosegel soglasje o generalnem pristopu k direktive EU o skupinskih tožbah potrošnikov. Predlog predpisa je del novega dogovora za potrošnike, v veliki meri pa odgovor na afero »dieselgate«. Vzpostavlja pravni okvir za skupinske odškodninske tožbe potrošnikov za povračilo škode v primerih kršitev predpisov, ki jih predlog navaja (GDPR, Direktiva o zavajajočem in primerjalnem oglaševanju, Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah ter Direktivah o nepoštenih poslovnih praksah podjetij do potrošnikov). 

Glede na izhodiščni predlog Komisije, so v usklajevanju v Svetu v veliki meri izničili varovalke v primerih, ki so omejeni na posamezen nacionalni trg, kjer naj bi aktualni predpisi po predlogu Sveta ostali v veliki meri nedotaknjeni. Če bo v procesu triloga Evropskega Parlamentva, Sveta in Komisije sprejet generalni pristop Sveta, naj bi določila v pretežni meri urejala le čezmejne spore. To pa nikakor ni v interesu tržno komunikacijske industrije, ki pričakuje, da se na vseh ključnih področjih, kamor zagotovo sodi varstvo potrošnikov, na ravni EU vzpostavi čimbolj enoten pravni okvir. Z vidika industrije je pomembno, da predlog finskega predsedstva ohranja določilo, da države članice lahko zahtevajo predhodno svetovanje, kar omogoča, da se države članice opro tudi na rešitve, ki jih zagotavlja samoregulativa oglaševanja.

Sorodne novice
30.08.2023 -
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
30.08.2023 -
Meta spreminja pristop k uporabi podatkov uporabnikov za vedenjsko oglaševanje
03.11.2022 -
Globalno srečanje Ad Net Zero 2022
18.05.2022 -
Od slovenske NFT kreativnosti do pomoči ukrajinskim družinam
03.05.2022 -
Dosežen je politični dogovor o aktu o digitalnih storitvah - DSA
05.04.2022 -
Nove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!