Mednarodne novice, Novice SOZ splošne
Novice iz Bruslja - Novi dogovor za potrošnike
SPREJETA t.i. OMNIBUS DIREKTIVA, ZAČENJA SE TUDI TRILOG O PREDLOGU DIREKTIVE O SKUPINSKIH TOŽBAH POTROŠNIKOV
8. novembra je Svet EU uradno sprejel t.i. omnibus direktivo, ki je najpomembnejši predpis v okviru novega dogovora za potrošnike. Cilj revizije predpisov je bila modernizacija predpisov na področju varstva potrošnikovna na ravni EU, še zlasti okrepiti pravice potrošnikov na spletu, vzpostaviti sistem učinkovite implementacije predpisov tudi skozi pooblastila organom za varstvo potrošnikov na področju sankcioniranja ter prepoved prakse trženja izdelkov neenotne kakovosti, ki zavaja potrošnike. Rok za prenos določil v predpise držav članic je 2 leti od objave v Uradnem listu EU, določila pa se bodo nato v praksi začela uporabljati 6 mesecev od njihove implementacije v nacionalne predpise.
Po dolgotrajnem usklajevanju nacionalnih pogledov in pričakovanj je 28. novembra tudi Svet EU dosegel soglasje o generalnem pristopu k direktive EU o skupinskih tožbah potrošnikov. Predlog predpisa je del novega dogovora za potrošnike, v veliki meri pa odgovor na afero »dieselgate«. Vzpostavlja pravni okvir za skupinske odškodninske tožbe potrošnikov za povračilo škode v primerih kršitev predpisov, ki jih predlog navaja (GDPR, Direktiva o zavajajočem in primerjalnem oglaševanju, Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah ter Direktivah o nepoštenih poslovnih praksah podjetij do potrošnikov).
Glede na izhodiščni predlog Komisije, so v usklajevanju v Svetu v veliki meri izničili varovalke v primerih, ki so omejeni na posamezen nacionalni trg, kjer naj bi aktualni predpisi po predlogu Sveta ostali v veliki meri nedotaknjeni. Če bo v procesu triloga Evropskega Parlamentva, Sveta in Komisije sprejet generalni pristop Sveta, naj bi določila v pretežni meri urejala le čezmejne spore. To pa nikakor ni v interesu tržno komunikacijske industrije, ki pričakuje, da se na vseh ključnih področjih, kamor zagotovo sodi varstvo potrošnikov, na ravni EU vzpostavi čimbolj enoten pravni okvir. Z vidika industrije je pomembno, da predlog finskega predsedstva ohranja določilo, da države članice lahko zahtevajo predhodno svetovanje, kar omogoča, da se države članice opro tudi na rešitve, ki jih zagotavlja samoregulativa oglaševanja.