Mednarodne novice, Novice SOZ splošne
Predstavniki Parlamenta in Sveta EU dosegli soglasje o spremembah štirih Direktiv EU na področju varstva potrošnikov
22. marca so uradno potrdili, da so predstavniki Evropskega parlamenta in Sveta dosegli načelno soglasje o amandmajih k predlogu Komisije o spremembah 4 evropskih direktiv na področju varstva potrošnikov v okviru t.i. Novega dogovora za potrošnike. Velika glavnina sprememb se nanaša na Direktivo o nepoštenih poslovnih praksah, ki sodi med najpomembnejše evropske predpise za dejavnost oglaševanja in tržnega komuniciranja ter na Direktivo o pravicah potrošnikov. Sedaj morajo predlog omnibus direktive Komisije z vključenimi manadmaji EP in Sveta – besedilo še ni javno dostopno - potrditi še Evropski parlament in države članice, nato sledi prehodno obdobje implementacije v nacionalne predpise.
Vse od aprila 2018 poročamo o dogajanju v telesih EU v okviru novega dogovora za potrošnike - skrbnem pregledu in reviziji določil Direktiv EU na področju varstva potrošnikov. Za tržno komuniciranje sta pomembni zlasti: Unfair Commercial Practices Directive 2005/29/EC (USP - v slovenski pravni red prenešena z Zakonom o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami) in Consumer Rights Directive 2011/83/EU (v slovenski pravni red prenešena z Zakonom o varstvu potrošnikov). Predlog Komisije o spremembah je zlasti tudi odziv regulatorja na afero »Dieselgate«. Cilj sprememb je, da se okrepijo pravice potrošnikov na enotnem trgu EU, ob tem pa zagotovi učinkovita implementacija določil predpisov na področju varstva potrošnikov.
Svetovna federacija oglaševalcev (WFA) ob tem poroča, da je bil dosežen za industrijo pomemben dogovor, da trženje t.i. »dual quality« izdelkov ne bo vključeno na črno listo, spisek nepoštenih poslovnih praks, ki po določilih UCP Direktive (Annex I) v vsakem primeru veljajo za nepoštene. Revidirana Direktiva pa bo vključevala določilo, da morajo biti pomembne razlike med izdelki iste blagovne znamke jasno in vidno navedene. Prav tako bo morala Komisija po dveh letih analizirati stanje in po potrebi predlagati dodatne ukrepe.
WFA poroča tudi, da so glede transparentnosti komuniciranja predstavniki EP in Sveta dosegli soglasje o amandmaju, da se zavajajoče trditve / sklicevanja na pričevanja v primerih, ko niso bili narejeni vsi razumni koraki, da se zagotovi njihova ažurnost, vključijo na »črno listo« po UCP Direktivi. Dodatno bodo morali spletni ponudniki / trgovci, ki zagotavljajo tudi primerjave (npr. Amazon, eBay, AirBnb, ... ) potrošnikom razkriti ključne parametre, na podlagi katerih so rangirane ponudbe glede na njihovo povpraševanje. V celoti so v usklajenm besedilu ohranjena določila predloga Komisije, ki vsako vsebino komercialne narave, ne glede na izbrani medij ali platformo objave, zavezuje, da je jasno označena in prepoznavna kot taka.
Glede kazni so predstavniki EP in Sveta dosegli soglasje, da se v predpis uvede nominalna maksimalna višina kazni (2 Mio EUR) v primerih, ko podatek o letnem prometu kršitelja na nacionalnem trgu (ih) ni na voljo. Sicer je najvišja kazen določena v višini 4% oglaševalčevega letnega prometa v predhodnem letu v državi (državah), kjer je bila ugotovljena kršitev določil. Vendar pa države članice niso dolžne izrekati kazni v tej višini razen v primerih obsežnih kršitev (t.i. widespread infringements), kot jih opredeljuje CPC regulativa, člen 3:3-4.