Mednarodne novice
Prenovljeni mednarodni ICC kodeks oglaševanja in tržnega komuniciranja
Prenovljeni mednarodni ICC kodeks oglaševanja in tržnega komuniciranja
Mednarodna trgovinska zbornica (International Chamber of Commerce / ICC) je 25. septembra letos predstavila prenovljeni ICC kodeks oglaševanja in tržnega komuniciranja.
Najpomembnejše novosti, ki jih prinaša, so poglobljena priporočila na področju označevanja oglaševanja in drugih oblik tržnega komuniciranja, razširjen obseg - pravila kodeksa se od sedaj eksplicitno nanašajo tudi na nove digitalne medije in druge deleženike v komuniciranju (npr. vplivneže), poenotenje pravil, ki se nanašajo na diretkni marketing in digitalno tržno komuniciranje, posodobljena terminologija zlasti tudi v delu, ki se osredotoča na komuniciranje preko mobilnih telefonov (tudi oglaševanje glede na lokacijo in preference uporabnika) ter jasnejše zapisana pravila o oglaševanju otrokom in mladoletnikom.
Pri že deseti reviziji ICC kodeksa, ki predstavlja temelj samoregulative na globalni ravni, so sodelovali predstavniki vseh sektorjev komunikacijske industrije. Konsenz in širok pogled sta pri prenovi izjemnega pomena, saj ICC kodeks predstavlja temelj za samoragulativo oglaševanja in tržnega komuniciranja v kar 42 državah. Kodeks stremi k zaščiti potrošnikov tako, da postavlja jasna pravila kaj je in kaj ni dovoljeno v odgovornem markteingu, ki mora zagotovti zakonite, dostojne, poštene in resnične oglaševalske in tržno komunikacijske prakse. Eden ključnih ciljev skrbnega pregleda in pronove je bilo zagotoviti, da kodeks ustrezno ureja in v svoj obseg vključuje tudi vedno nove prakse digitalnega marketinga in oglaševanja, kot na primer marketing, ki ga omogoča AI, komuniciranje preko vplivnežev in vlogerjev ter analize in uporaba velike količine podatkov.
Prenovljeni ICC kodeks je pomembna iniciativa industrije v času, ko sta oglaševanje in tržno komuniciranje pod velikimi pritiski tako na globalni, kot na regionalnih in nacionalnih ravneh. Predstavitev prenovljenega ICC Kodeksa je Stephan Loerke, CEO Svetovne federacije oglaševalcev – WFA, pospremil z besedami: »Prenovljeni kodeks potrjuje in odraža zavezo industrije, da sledi tako razvijajočim in spreminjajočim se pričakovanjem družbe kot tudi izzivom stalno spreminjajočega se marketinškega okolja. Za lastnike blagovnih znamk visoki globalni etični standardi, kot so zapisani v Kodeksu, predstavljajo temeljni kamen stalnih prizadevanj po razširitvi obsega – vsebinskega in geografskega – učinkovitih samoregulativnih sistemov.«
Zadnja revizija Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) je bila zaključena pomladi 2009. Skrben pregled in po potrebi spremembe in dopolnitve SOK na SOZ načrtujemo že dlje, čakali pa smo na prenovljeni ICC Kodeks, saj tudi slovenski kodeks temelji na globalnem. Ker je revizija tako pomembnega dokumenta / strokovnega etičnega standarda / v vseh pogledih zahteven in posledično dolgotrajnejši proces, kot bi si želeli, pred koncem 2019 prenovlejnega SOK ni moč pričakovati.
ICC Marketing and Marketing Communications Code