Mednarodne novice
Novice iz Bruslja - Revizija ICC kodeksa je zaključena
V okviru Mednarodne trgovinske zbornice (ICC - International Chamber of Commerce) je zaključen proces skrbnega pregleda in revizije mednarodnega oglaševalskega kodeksa, ki predstavlja temelj samoregulative oglaševanja in je podlaga za vse nacionalne kodekse. Ključno vodilo pri pripravi sprememb je bilo zagotoviti njegovo primernost in aplikativnost v času hitrih tehnoloških sprememb. Pričakovati je, da bo - po formalni potrditvi s strani predsednika ICC - prenovljeni kodeks objavljen konec septembra 2018. Sledilo bo obdobje promocije ter prenosa novih določil v nacionalne kodekse.
ICC kodeks (trenutno veljavni "Consolidated ICC Code") že več kot 80 let promovira visoke etične standarde v marketingu skozi samoregulativo. Na nekaterih trgih (v Evropi zlasti skandinavskih) samoregulativne organizacije uporabljajo ICC kodeks direktno, na glavnini trgov pa samoregulativne etične standarde zagotavljajo nacionalni kodeksi, ki vsi temeljijo na temeljnih načelih ICC kodeksa. Tako je tudi v Sloveniji. Člani Slovenske oglaševalaske zbornice sprejemajo Slovenski oglaševalski kodeks, edino pristojno za presojo skladnosti tržnega komuniciranja z njegovimi določili pa je Oglaševalsko razsodišče.
Kodeks se bo po novem imenoval "ICC Advertising and Marketing Communications Code". Novosti bo prinesel zlasti na naslednjih področjih:
- dopolnjena terminologija digitalnega marketinga in komuniciranja, direktnega marketinga, platform in digitalnih komunikacijskih kanalov zlasti z vidika naprav ter poleg vizualnih tudi audio in interaktvnih elementov;
- novi ICC kodeks bo medijsko nevtralen, vključeval bo tehnološke reference in razširil obseg tudi na platforme / komunikacijske kanale kot so npr. družbena omrežja;
- zelo pomembna novost je, da bo zavezoval širši ekosistem digitalnega tržnega komuniciranja – po novem tudi influencerje, blogerje, vlogerje kot tudi avtorje algoritmov;
- vključeval bo tudi poglavje o odnosu med kodeksom in zakonskimi predpisi.