Mednarodne novice
Močni javni mediji so ključni za napredno družbo
13. Nov 2017
EBU, Evropska radiotelevizijska zveza, začenja kampanjo Podprimo dobre medije, s katero želi v javnosti izpostaviti pozitiven vpliv delovanja javnih medijev v družbi. To je prvič, da so se javni medijski servisi po vsej Evropi združili in v luči širjenja lažnih novic, politične nestabilnosti, sporov glede financiranja in vzpona ponudnikov spletnih vsebin, komunicirajo na enoten način. Ta dogajanja javnosti velikokrat zakrijejo dejstvo, da so javni medijski servisi eden od najdragocenejših stebrov demokratične družbe.
Kampanja Podprimo dobre medije sporoča, da javni medijski servisi na inovativne načine obveščajo, navdihujejo in vključujejo javnost širom Evrope. Kampanja s predstavitvijo raznolikih zgodb posameznikov, ki opisujejo, kako so se njihova življenja spremenila zaradi spremljanja vsebin javnih medijskih servisov, dodatno podkrepi rezultate raziskave EBU, ki je pokazala neposredno povezavo med državami, ki imajo dobro razvite javne medijske servise in višjo stopnjo demokracije.
EBU raziskava kaže, kako javni medijski servisi izboljšujejo vsakodnevna življenja posameznikov in družbe kot celote, saj:
- se ključni družbeni pokazatelji, npr. svoboda tiska in nizka stopnja korupcije, statistično povezujejo z učinkovitostjo javnih medijskih servisov v posamezni državi,
- so v 56 državah, kjer so javni mediji del EBU, javni medijski servisi pomemben delodajalec, saj imajo skupaj več kot 250.000 zaposlenih,
- javni medijski servisi postavljajo zgled pri zaposlovanju žensk na vodstvenih položajih. V javnih medijskih servisih, ki so del EBU, je med vodji 22 % žensk, kar je zelo velik delež ob dejstvu, da je v evropskem gospodarstvu med vodji le 3,4 % žensk.
Podatki EBU kažejo, da so javni mediji ključni akter za produkcijo vsebin na evropskih trgih.
- Javni medijski servisi v Evropi največ vlagajo v proizvodnjo izvirnih vsebin in prispevajo veliko več k neodvisni produkciji kot komercialni mediji.
- Javni medijski servisi porabijo 2,6-krat več denarja za produkcijo novih vsebin kot Amazon in Netflix skupaj.
- Skoraj dve tretjini programa, ki ga predvajajo članice EBU, so izvirne programske vsebine in 87 % teh je narejenih v izvirni državi ali v državi članici EU.
Podatki nadalje kažejo, da:
- od prikazanih filmov, kjer so televizije članice EBU, je 45 % tistih, ki jih predvajajo javni medijski servisi, narejenih v Evropi, in le 21 % tistih, ki jih prikazujejo komercialne televizije, iz česar izhaja, da so javni mediji resnični podporniki nastajanja vsebin evropske produkcije in razvoja filmske industrije.
- S strani javnih medijev je veliko bolj podprta produkcija igranega filma: 64 % igranega programa, predvajanega na javnih medijih, je domače produkcije (lastne ali evropske) v primerjavi z le tretjino igranega programa, predvajanega na komercialnih televizijah.
- Na slovenskem trgu je javni medijski servis lani namenil 17,8 odstotka vsega programskega časa informativnim in aktualnim vsebinam, 18 odstotka programskega časa je bilo namenjenih igranemu programu in 29,1 odstotka programskega časa programskim vsebinam iz področjij umetnosti, kulture, izobraževanja in znanosti.
Več informacij o kampanji Podprimo dobre medije je na voljo na spletni strani podprimodobremedije.si.