Mednarodne novice
EU – Razkriti predlog revizije ePrivacy direktive napoveduje nove omejitve spletnega oglaševanja
V Bruslju je v javnost pricurljal predlog Evropske komisije za revizijo določil ePrivacy Direktive. Napovedane spremembe bi, če bodo sprejete, znatno dodatno omejile spletno oglaševalsko industrijo. Predlog vključuje tudi nova pravila za spletno sledenje, tudi piškotke, ki omogočajo zbiranje podatkov iz brskalnikov, ki se lahko uporabijo za ciljano vedenjsko spletno oglaševanje. Zagovarja dosleden opt-in pristop.
Uporaba podatkov, ki se zbirajo s pomočjo piškotkov, bi bila glede na razkriti predlog Komisije dovoljena le, če bi uporabnik storitve predhodno podal soglasje, da se njegovi podatki lahko sledijo preko piškotkov. Brskalniki bi morali biti primarno nastavljeni na način, ki onemogoča sledenje preko piškotkov in drugih pristopov. To bi pomenilo, da bi se ciljano oglaševanje na podlagi podatkov iz piškotkov lahko prikazovalo izključno uporabnikom, ki bi spremenili nastavitve svojega brskalnika na način, ki omogoča sledenje. Poleg tega razkriti osnutek predpisa priporoča, da naj bi bili uporabniki tudi v primeru, ko so podali soglasje k sledenju, vsakih šest mesecev opozorjeni na ponovno nastavitev brskalnika glede sledenja podatkov.
Nova pravila bi, v primeru da bi bila sprejeta, znatno omejila število potrošnikov, na katere bi se lahko ciljano naslavljalo oglaševanje na podlagi podatkov, ki so bili zbrani preko piškotkov. To pa bi negativno vplivalo na učinkovitost spletnega vedenjskega oglaševanja, še zlasti programatičnega.
Objava končnega predloga je načrtovana 11. januarja 2017.