Mednarodne novice
WHO Europe – poziv k zaščiti otrok tudi pred digitalnim oglaševanjem prehranskih izdelkov
Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je v začetku novembra objavila poročilo z naslovom “Reševanje problematike oglaševanja hrane otrokom v digitalnem svetu: trans-disciplinarni vidiki”. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je v začetku novembra objavila poročilo z naslovom “Reševanje problematike oglaševanja hrane otrokom v digitalnem svetu: trans-disciplinarni vidiki”.
Poročilo temelji na raziskavi, ki so jo izvedli akademiki in predstavniki zdravstvene stroke v evropski WHO regiji, v kateri so se prvič podrobneje osredotočili na digitalno oglaševanje živil z visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorjev otrokom. Poročilo ugotavlja, da so otroci vedno bolj izpostavljeni zelo prepričljivim tehnikam vedenjskega oglaševanja na družbenih omrežij in preko spletnih iger (t.i. advergames), ki oglašujejo prehranske izdelke. Ker oglaševanje vpliva na izbiro in prehranske navade otrok, oglaševanje izdelkov z visoko vsebnostjo maščob, sladkorjev in soli povečuje stopnjo tveganja za razvoj debelosti pri otrocih.
Velik poudarek je v poročilu posvečen pomanjkanju regulacije digitalnih medijev v številnih državah, zato avtorji poročila države članice pozivajo k zaščiti otrok pred digitalnim oglaševanjem prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorjev. Zagovarjajo zakonsko ureditev oglaševanja in implementacijo že obstoječih ukrepov zaščite otrok v klasičnih medijih tudi na področje digitalnega tržnega komuniciranja. Ob tem eksplicitno zavračajo samo- regulativni pristop.