Mednarodne novice
WHO Europe objavila NCD akcijski plan - napoveduje se še več omejitev trženja prehranskih izdelkov, tobaka in alkohola
6. septembra je WHO Europe objavil Akcijski plan za preprečevanje in nadziranje nenalezljivih bolezni, ki nadgrajuje predhodnega (obdobje 2012 / 2016). Vključuje vrsto priporočil in ukrepov s ciljem, da se v obdobju 2016 / 2015 vsaj za 1,5 % letno zniža število prezgodnjih smrti zaradi nenalezljivih bolezni (srčno žilne bolezni, diabetes, rak, kronične bolezni dihal). Na področju marketinga in tržnega komuniciranja napoveduje nadaljnje, zaostrene prepovedi oglaševanja tobaka, alkohola in prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo sladkorjev, maščob in soli.
Tudi v novem dokumentu WHO obsoja uporabo »agresivnih in visoko prepričljivih« marketinških tehnik v oglaševanju in tržnem komuniciranju, ki v prvi vrsti nagovarja otroke in mladostnike. Poziva valde, da zagotovijo sprejem rigoroznih ukrepov, ki bodo omejili izpostavljenost in posledično vpliv trženja (nanaša se na vse marketinške tehnike) prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo sladkorjev, maščob in soli tako na otroke kot odraslo populacijo.
Poleg prepovedi oziroma omejevanja tržnega komuniciranja predlagani pristopi vključujejo tudi ukrepe v okviru fiskalne politike (npr. davek na pijače z dodanim sladkorjem). Vsi ukrepi naj spodbudijo tudi spremembo sestave prehranskih izdelkov (brez trans maščob, nadomeščanje nasičenih z nenasičenimi maščobami, zniževanje vsebnosti sladkorjev in soli) ob intenzivni promociji fizične aktivnosti in drugih elementov zdravega življenskega sloga. Na področju tobaka in alkohola pa akcijski načrt predlaga tudi ukrepe na področju cenovne politike in dostopnosti.