Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceSprejet Evropski kodeks ravnanja z dezinformacijami

Novice SOZ splošne

Sprejet Evropski kodeks ravnanja z dezinformacijami

24. Okt 2018

Predstavniki spletnih platform, socialnih omrežij in oglaševalske industrije so konec septembra Evropski komisiji predstavili Kodeks ravnanja z dezinformacijami EU. Kodeks je nastal kot odziv industrije na memorandum  Komisije »Boj proti dezinformacijam na spletu: evropski pristop«. Je prvi primer samoregulativnih zavez vseh deležnikov digitalnega ekosistema, tudi oglaševalske industrije,  v boju proti t.i. »fake news« na svetovni ravni. 16. oktobra je Komisija Kodeks tudi formalno podprla in objavila. Komisija bo uveljavljanje določil Kodeksa v praksi skrbno spremljala, v primeru, da učinkov ne bo, pa napoveduje dodatne ukrepe – tudi na regulativni ravni. 

Ključna zaveza oglaševalcev v okviru Kodeksa je, da bodo uporabili orodja za zagotavljanje varnosti blagovnih znamk na spletu in na ta način v sodelovanju z drugimi deležniki in partnerji v digitalnem ekosistemu oglaševanja zagotavljali, da se oglaševanje ne bo pojavljajo ob lažnih novicah. Na ta način naj bi se preprečilo tudi financiranje nosilcev teh vsebin.

Kodeks ravnanja z dezinformacijami vključuje več zavez proti širjenju dezinformacij na spletu. Kodeks zaenkrat zavezuje le podpisnike, podpisovanje s strani deležnikov je v teku. Podpisniki se zavezujejo, da bodo dejavni na petih področjih:
  • preprečevanju financiranja spletnih strani ali uporabniških računov, ki so vir dezinformacij s prihodki od oglaševanja;
  • zagotavljanju večje transparentnosti političnega oglaševanja in oglaševanja, ki temelji na izpostavljanju pomembnih družbeno političnih vprašanj;
  • reševanju problematike lažnih računov in spletnih robotov;
  • omogočanju uporabnikom, da prijavijo dezinformacije in da lahko dostopajo do različnih virov informacij, pri čemer naj se izboljša vidnost verodostojnih virov informacij;
  • omogočanju raziskovalnim skupnostim, da nadzirajo spletne dezinformacije z dostopom do podatkov na spletnih platformah v skladu s pravili spoštovanja zasebnosti, kot jih določajo veljavni predpisi (zlasti GDPR in e-Privacy).
 
Ker se zaveze nanašajo tudi na zavajajoče vsebine, je z vidika oglaševalske industrije nujno izpostaviti, da se določila Kodeksa ne nanašajo na vsako zavajajočo vsebino. Kodeksa jasno opredeljuje lažno novico oziroma dezinformacijo kot dokazljivo napačno ali zavajajočo informacijo, ki kumulativno ustreza dvem kriterijem:
  • je zasnovana, predstavljena in razširjena s ciljem pridobitve ekonomske koristi ali načrtnega zavajanja javnosti ter
  • bi lahko povzročila javno škodo, zlasti v smislu grožnje transparemtnemu in poštenemu poteku demokratičnih političnih procesov ali splošnemu družbenemu dobremu, zlasti tudi na področju zdravja, varovanja okolja in varnosti evropskih državljanov. 
V izogib napačnemu razumevanju ali interpretaciji ob implementaciji določil Kodeksa v praksi, le-ta tudi eksplicitno navaja, da se njegova določila ne nanašajo na zavajajoče oglaševanje, morebitne nenamerne napake uredniškega poročanja, objave, ki so po svoji naravi satire ali parodije ter jasno prepoznavne in označene strankarske novice in komentarji (t.i. partisan news). Kodeks v ničemer ne posega v veljavne predpise, samoregulativne oglaševalske kodekse in druge standarde, ki se nanašajo na zavajajoče oglaševanje. 
Kodeks je po besedah ga. Marie Gabriel, komisarke za digitalno gospodarstvo in družbo,  pomemben korak pri obravnavanju vedno bolj pereče problematike, ki ogroža zaupanje državljanov EU v demokratične procese in institucije. Izpostavila je tudi, da je uspešno izvajanje zavez Kodeksa pomembno tudi v luči bližnjih evropskih volitev.

 

Sorodne novice
25.10.2023 -
Naša Ana Predovič je na SEMPL-u prejela nagrado za življenjsko delo
25.10.2023 -
Zlati boben v Portorožu zbral tisoč zadovoljnih ljudi
25.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
18.10.2023 -
Družbena omrežja pod drobnogledom regulatorjev
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
06.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!