Novice SOZ splošne, Sporočila za javnost, Vezane na člane
Priznanje Oglaševalec leta 2022 prejme Mercator
Zmagovalec izbora tradicionalne letne stanovske nagrade Oglaševalec leta, tokrat za leto 2022, ki jo podeljuje Slovenska oglaševalska zbornica, je družba Mercator. Priznanje Oglaševalec leta 2022 bodo predstavniki vodstva SOZ podelili na Zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 32. SOF v četrtek, 15. junija 2023 v Portorožu.
Utemeljitev
Mercator s kontinuiranim razvojem poslovanja konsistentno gradi moč tržne znamke in tako dolgoročno utrjuje svojo pozicijo na trgu ter pozitivno percepcijo v očeh uporabnikov. S sledenjem trendom in odgovarjanjem na izzive sodobnega časa pa tudi uspešno ohranja aktualnost svoje znamke. Vse komunikacijske aktivnosti ustvarja skozi prizmo arhetipa znamke – to je arhetip povezovalca in na ta način skozi projekte povezuje svoje uporabnike, partnerje in skupnosti. Gradnja diferenciacije znamke, prilagajanje trgu ter večkanalni pristop so ključni fokusi, ki jih Mercator učinkovito prepleta v poslovni, marketinški in komunikacijski strategiji.
V letu 2022 je Mercator še nadgradil svoje komunikacijske aktivnosti. V povedni kampanji s sporočilom “Ko sedemo za isto mizo, smo vedno v najboljši družbi” je v luči post-pandemičnega obdobja povezal protagoniste iz slovenske športne, medijske, kulinarične in kulturne scene. Od povezovanja na simbolični ravni je krenil h konkretnim dejanjem – k povezovanju celotne domače trajnostne verige prehrane v projektu »Vsak vaš nakup šteje« s komunikacijami o konkretnih številkah odkupov največjih količin izdelkov od domačih pridelovalcev, zadrug in proizvajalcev, ki jih na prodajnih policah ponuja svojim uporabnikom. S pravim kreativnim pristopom je še utrdil percepcijo najboljšega ponudnika lokalnih izdelkov. Lokalne skupnosti in osnovne šole po vsej Sloveniji pa je že četrto leto zapored povezal v projektu Mali šef Slovenije.
V letu 2022 je Mercator sledil tudi pobudi SOZ o trajnostnem delovanju in povezan z največjima ponudnika zunanjega oglaševanja ustvaril unikatna projekta »Reciklirani plakati« in »Plakati, ki čistijo zrak«, ki kažeta trajnostno smer prihodnjega povezovanja partnerjev v iskanju trajnostnih oglaševalskih rešitev. Trajnostno naravnan je bil tudi projekt za lastno znamko Lumpi z že dobro poznanimi belimi embalažami. Mercator je naredil še korak naprej v promocijskem pristopu in se usmeril v personalizacijo po meri uporabnikov ter okrepil svojo večkanalno prisotnost - v trgovini, na spletu, v aplikaciji, na kartici ter z lastno vsebinsko platformo M soseska.
Številne prejete oglaševalske nagrade v preteklem letu zaokrožajo zgodbo uspešne znamke, ki v prihodnjem letu vstopa že v 75. leto delovanja na slovenskem trgu.
Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica področja marketing ob prejemu nagrade izpostavlja:
»Pri svojem delu smo osredotočeni na ustvarjanje koristi za vse naše deležnike, ključno pri vseh naših projektih pa je povezovanje. Zelo smo veseli priznanja stroke, da smo bili pri tem konsistentni, kreativni in inovativni. Še posebej, ker so časi za našo panogo zelo zahtevni. Biti Oglaševalec leta dvakrat zapored je posebno priznanje, ki ga nikakor ne jemljemo zlahka. Je velika čast in tudi velika odgovornost. Za vsakega od nas. Zato si bomo še naprej prizadevali ustvarjati ne le nove ugodnost za uporabnike, temveč tudi nove vrednosti in prednosti znamke Mercator.«
Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica sektorja za tržno komuniciranje ob tem dodaja:
»Izkazano priznanje je odlična popotnica za jubilejno leto, v katerega vstopa Mercator, obenem pa tudi pozitivna spodbuda za njegov nadaljnji razvoj. Z multi-formatnim pristopom smo dostopni in priročni, z novimi rešitvami v smeri personalizacije pa še bližje aktualnim zahtevam in pričakovanjem naših uporabnikov. Vpetost v okolje, v katerem delujemo, in odprtost za sodelovanje s širokim krogom partnerjev sta močno vtkana v DNK naše znamke. Takšna povezovanja nam omogočajo ustvarjanje uspešnih zgodb, utrjevanje zaupanja in dolgoročno prisotnost na trgu. Neizmerno se veselimo podeljenega naziva in potrditve našega razumevanja in delovanja v oglaševalski stroki.«
Potek izbora
Izbor Oglaševalca leta 2022 je potekal v treh krogih. V prvem krogu so potekale nominacije za kandidate, ki so jih posredovali člani SOZ. V drugem krogu so nato člani SOZ med nominiranci glasovali za svoje favorite. Na podlagi osvojenih točk iz glasovanja članov SOZ, ki so v skupnem seštevku prinesle 70 %, in točk iz naslova osvojenih nagrad v letu 2022, ki so prinesle 30 %, so se v tretji krog izbora uvrstili finalisti (v abecednem vrstnem redu): A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska, Mercator, NLB in Zavarovalnica Triglav.
V tretjem krogu izbora je nato glasovala še 7-članska Komisija na podlagi skrbnega pregleda pisnih utemeljitev finalistov ter njihovih predstavitev v živo na seji Komisije. V končnem seštevku točk, ki je določil prejemnika priznanja, so 40 % prinesle točke iz glasovanja članov SOZ v drugem krogu izbora, 20 % točke iz osvojenih nagrad v letu 2022 na področju tržnega komuniciranja in 40 % točke iz glasovanja Komisije.
Komisijo za izbor za Oglaševalca leta 2022 so sestavljali:
predsednik Upravnega odbora SOZ Urban Korenjak, predsednica Slovenskega združenja oglaševalcev Andreja Zadnik Andoljšek ter še 2 predstavnika oglaševalcev, mag. Tina Kumelj in Matevž Šmalc, predsednik Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij Dino Zupančič, podpredsednica Slovenskega združenja medijev Jana Štokovič (po pooblastilu predsednika) ter podpredsednica Oglaševalskega razsodišča prof. dr. Vesna Žabkar (po pooblastilu predsednika).
Daljša utemeljitev
Mercator s kontinuiranim razvojem poslovanja konsistentno gradi moč tržne znamke in tako dolgoročno utrjuje svojo pozicijo na trgu ter pozitivno percepcijo v očeh uporabnikov. S sledenje trendom in odgovarjanjem na izzive sodobnega časa pa tudi uspešno ohranja aktualnost svoje znamke. Vse komunikacijske aktivnosti ustvarja skozi prizmo arhetipa znamke – to je arhetip povezovalca in na ta način skozi projekte povezuje svoje uporabnike, partnerje in skupnosti. Gradnja diferenciacije znamke, prilagajanje trgu ter večkanalni pristop so ključni fokusi, ki jih Mercator učinkovito prepleta v poslovni, marketinški in komunikacijski strategiji.
V letu 2022 je Mercator še nadgradil svoje komunikacijske aktivnosti. V povedni kampanji s sporočilom “Ko sedemo za isto mizo, smo vedno v najboljši družbi” je v luči post pandemične srčnosti in veselja do ponovnih snidenj med ljudmi povezal protagoniste iz slovenske športne, medijske, kulinarične in kulturne scene. Od povezovanja na simbolični ravni je krenil h konkretnim dejanjem – k povezovanju celotne domače trajnostne verige prehrane v projektu »Vsak vaš nakup šteje« s komunikacijami o konkretnih številkah odkupov največjih količin izdelkov od domačih pridelovalcev, zadrug in proizvajalcev, ki jih na prodajnih policah ponuja svojim uporabnikom. S pravim kreativnim pristopom je še utrdil percepcijo najboljšega ponudnika lokalnih izdelkov. Lokalne skupnosti in osnovne šole po vsej Sloveniji pa je že četrto leto zapored povezal v projektu Mali šef Slovenije.
V letu 2022 je Mercator sledil tudi pobudi SOZ o trajnostnem delovanju in povezan z največjima ponudnika zunanjega oglaševanja ustvaril unikatna projekta »Reciklirani plakati« in »Plakati, ki čistijo zrak«, ki kažeta trajnostno smer prihodnjega povezovanja partnerjev v iskanju trajnostnih oglaševalskih rešitev. Trajnostno naravnan je bil tudi projekt za lastno znamko Lumpi z že dobro poznanimi belimi embalažami.
Komunikacijske aktivnosti v letu 2022 pa je pomembno zaznamovala tudi inovativnost pri doseganju ciljnih skupin. Zavedanje pomembnosti do varstva okolja je Mercator otroke učil tudi skozi poučni program zvestobe v sodelovanju z National Geographic Kids. Ob nastopu novega šolskega leta pa je Mercator med šolarji in tudi pri vseh mladih po srcu, sprožil nov trend Fixeez – stilsko opazne nalepke za na tkanino in druge predmete, ki obarvajo še tako siv dan in v dobro voljo spravijo prav vsakega. Poleg tega pa so Fixeez izrazno sredstvo, s katerim lahko mladi vrstnikom na svoj način razkrijejo svoja čustva in svoja občutja. Koledarsko leto je sklenil z nadgradnjo lanske božične aktivacije – z razširjeno Pravljično vasico, ki je zopet osvojila praznična srca in skozi sestavljanje in praznično okraševanje povezala družine. Športno obarvano leto 2022 pa je Mercator nadgradil še z atraktivnima nagradnima aktivacijama za uporabnike v času olimpijskih iger in sezone kolesarstva. Gre za športni panogi, ki jih Mercator tudi sponzorsko podpira.
Mercator se h kupcem usmerja s številnimi promocijskimi aktivnostmi in aktivnostmi s Pika kartico ter je naredil še korak naprej v promocijskem pristopu in se usmeril v personalizacijo ponudb po meri uporabnikov, kar uspešno prepleta s projektoma Mojih Top 5 in Mojimi kuponi za še boljšo nakupno izkušnjo.
Ob tem pa je še okrepil svojo večkanalno prisotnost - v trgovini, na spletu, v aplikaciji, na kartici ter z lastno vsebinsko platformo M soseska, s katero je interdisciplinarno povezovanje med različnimi aspekti največjega trgovca še toliko bolj vseobsegajoče.
Številne prejete oglaševalske nagrade v preteklem letu zaokrožajo zgodbo uspešne znamke, ki v prihodnjem letu vstopa že v 75. leto delovanja na slovenskem trgu.
Slovenska oglaševalska zbornica stanovsko priznanje za Oglaševalca leta podeljuje že več kot dve desetletji, Mercator pa je tokrat tretjič prejemnik tega naziva.
Priznanje Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:
Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska (za leti 2018 in 2019), NLB in Mercator (za leti 2002 in 2021).