Sporočila za javnost
Predsednik oglaševalskega razsodišča v mandatnem obdobju 2008 - 2010 je Cene Grčar
Oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, bo v tekočem triletnem mandatu vodil predsednik Cene Grčar, direktor pravne službe Pro Plus, ki so ga člani razsodišča izvolili na konstitutivni seji konec decembra 2007. Za podpredsednico pa so izvolili prof. dr. Majo Makovec Brenčič, izredno profesorico na EF v Ljubljani. Člani Oglaševalskega razsodišča so še: Janja Božič Marolt, direktorica Mediane, Živa Drol Novak, odvetnica, doc. dr. Klement Podnar, predstojnik katedre za trženje na FDV, mag. Dejan Turk, predsednik uprave Si.mobil, in Marko Vrtovec, direktor marketinga ČZP Večer. Sestava razsodišča tako odraža eno temeljih načel učinkovite samoregulative oglaševanja, ki priporoča, da so v sestavi razsodišča tudi predstavniki t.i. neodvisnih zainteresiranih javnosti.
Člane Oglaševalskega razsodišča v mandatu 2008 – 2010 je 27. novembra 2007 volil Zbor članov Slovenske oglaševalske zbornice. Sedem članov je bilo izvoljenih s tajnim glasovanjem po dveh listah: štirje z liste kandidatov, predstavnikov oglaševalske javnosti, in trije z liste kandidatov, predstavnikov drugih javnosti. Tako so člani SOZ člane Oglaševalskega razsodišča prvič volili skladno z določili Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča, ki je bil sprejet konec decembra 2005. Vsako od treh samostojnih združenj, v katera se združujejo člani SOZ - Slovensko združenje medijev (SZM), Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) in Slovensko združenje oglaševalskih agencij (SZOA) - je predlagalo štiri kandidate za člane Oglaševalskega razsodišča, od katerih sta morala najmanj dva izhajati iz oglaševalske javnosti (oglaševalci, mediji, agencije), najmanj eden pa iz drugih javnosti (npr. iz vrst univerze, drugih organizacij civilne družbe, splošne javnosti). Izvoljeni člani razsodišča so na konstitutivni seji konec decembra 2007 za predsednika soglasno izvolili Ceneta Grčarja, za podpredsednico pa prof.dr. Majo Makovec Brenčič.
Pristojnosti in odgovornosti, postopke ter način dela Oglaševalskega razsodišča opredeljuje Poslovnik o delu razsodišča, ki o skladnosti oglasov razsoja izključno na podlagi pritožb, ki jih lahko vložijo tako pravne kot fizične osebe. Pomembno je, da je v primeru, ko je vlagatelj pritožbe fizična oseba, pred širšo javnostjo zagotovljena anonimnost, saj so podatki o vlagatelju pritožbe v tem primeru poznani zgolj članom razsodišča. Anonimnih pritožb Oglaševalsko razsodišče ne obravnava. Poleg razsojanja na podlagi prejetih pritožb Oglaševalsko razsodišče podaja tudi mnenja o skladnosti oglasov z določili kodeksa pred njihovo objavo. Na zahtevo Tržnega inšpektorata Republike Slovenije, potrošniških organizacij ali potrošnikov pa na podlagi določil Zakona o varstvu potrošnikov podaja tudi mnenja o tem, ali je predmetno oglaševanje zavajajoče ali nedostojno.
Ob zaključku mandata je Gordana Petek Ivandič, predsednica pretekle sestave razsodišča, v zvezi s preteklim delom izpostavila, da je eden od temeljev delovanja razsodišča, ki so mu sledili, "vzpostaviti in negovati odnos zaupanja ter poštenosti med oglaševalsko industrijo in potrošniki".
Kratka predstavitev članov Oglaševalskega razsodišča v mandatu 2008 / 2010
Cene Grčar, predsednik Oglaševalskega razsodišča, direktor pravne službe Pro Plus
Univ.dipl. pravnik Cene Grčar je odličen poznavalec medijev pri nas in v tujini. V okviru Pro Plus dejavno sodeluje tudi na mednarodni ravni v združenju ACT (Association of Commercial Television in Europe). Odlikuje ga dobro poznavanje SOZ in samoregulative oglaševanja v Sloveniji, saj je bil član Oglaševalskega razsodišča tudi v prejšnjem mandatu.
Prof. dr. Maja Makovec Brenčič, podpredsednica Oglaševalskega razsodišča, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani
Izredna profesorica za področji mednarodnega poslovanja in mednarodnega trženja je članica vrste slovenskih in mednarodnih strokovnih ter znanstvenih združenj s področja trženja in mednarodnega poslovanja, članica uredniških odborov revij, predsednica 11. in 12. Slovenske marketinške konference ter soustanoviteljica in predsednica Študentske poslovne konference, ki povezuje raziskovalno delo študentov s potrebami podjetij.
Janja Božič Marolt, direktorica, IRM Mediana
Ustanoviteljica in lastnica trženjsko-raziskovalnih družb v Sloveniji in regiji je na oglaševalskem ter trženjsko-raziskovalnem področju prisotna že skoraj 20 let. Je predstavnica EMRO (European Media Reasearch Organization) in združenja ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) za Slovenijo. Ves čas svojega poslovnega delovanja si prizadeva za ugled trženjskega raziskovanja, oglaševanja in trženja na splošno. Zaradi svojega uspešnega dela na področju oglaševanja in trženjskega raziskovanja je postala oglaševalska osebnost leta 2001.
Živa Drol Novak, odvetnica
Kot odvetnica in odlična poznavalka tako evropske kot slovenske pravne ureditve področja varstva potrošnikov je aktivna tako v Sloveniji kot tudi v širših mednarodnih okvirih. V javnosti velikokrat predstavlja in zastopa interese in stališča Zveze potrošnikov Slovenije.
Doc. dr. Klement Podnar, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani
Področje njegovega delovanja in raziskovanja se nahaja znotraj marketinga, s poudarkom na integriranem tržnem in korporativnem komuniciranju; ukvarja se s problemi korporativne in organizacijske identitete in identifikacije, ugleda ter problematike tržnih znamk in vizualnih podob. Je predstojnik Katedre za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi na FDV.
Mag. Dejan Turk, predsednik uprave Si.mobil d.d.
Strokovnjak za marketing ter finance in manager, ki se zaveda pomembnosti tržnega komuniciranja, upravljanja z blagovno znamko in vpletenosti marketinga v podjetniško filozofijo. Kot predsednik 15. SOF in član programskega sveta 16. SOF ter kot član združenja mladih poslovnežev YES si prizadeva za razvoj in uveljavitev marketinga kot enega ključnih procesov znotraj vodstvenih funkcij.
Marko Vrtovec, direktor marketinga, ČZP Večer
Univ. dipl. psiholog je v okviru SOZ dejaven že vrsto let. Je član izvršnega odbora Sveta pristopnikov k NRB, dvakrat je bil član Organizacijskega odbora SOF, v letu 2007 pa tudi njegov predsednik. Kot član Oglaševalskega razsodišča v prejšnjem mandatu dobro pozna področje samoregulative in pomen visokih etičnih standardov v oglaševanju.