Sporočila za javnost
Objavljeni valutni podatki MOSS jesen 2007
Danes so pristopniki k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ, ter raziskovalne hiše Aragon iz Ljubljane, ki raziskavo izvaja, na novinarski konferenci predstavili valutne in nekatere druge podatke iz raziskave MOSS - jesen 2007. Valutni podatki MOSS – jesen 2007 so z današnjim dnem dostopni na spletnem mestu SOZ. Najvišji doseg med 87 spletnimi stranmi, ki so bile vključene v raziskavo, ima ponovno spletna stran najdi.si, sledijo 24ur.com, siol.net, rtvslo.si in bolha.com. Na mestih šest do deset pa sledijo avto.net, delo.si, spletna stran email.si, ki je tokrat prvič sodelovala v merjenju, tis.telekom.si in podnapisi.net.
Podatki MOSS jesen 2007 se nanašajo na štiritedensko obdobje merjenja, ki je potekalo med 1. in 28. oktobrom. Celotna izvedba raziskave MOSS - jesen 2007 pa je potekala med 24.9. in 11.11.2007. Valutni podatki MOSS jesen 2007 vključujejo podatke o dosegih za 87 spletnih strani. Novinci med njimi so pristopniki Delo revije, email.si in Planet 9 ter uporabniki: Abanka Vipa, ESC informacijske rešitve, Genera Lynx, Mediaspeed Borut Cvetko, Studio moderna, TOčnoTO Saviozzi Urša in Zveza potrošnikov Slovenije.
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Raziskavo MOSS izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o.. Raziskava MOSS se izvaja dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, s ciljem, da se zagotovi kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru, z enakimi letnimi termini merjenja pa je zagotovljena primerljivost valutnih podatkov.
Metodologija MOSS
Raziskovalni pristop je sestavljen iz treh različnih raziskav:
- avtomatskega (tehničnega) merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj avtomatskega (tehničnega) merjenja je izmeriti promet pristopnikov, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo tehnično izmerjeni obiskovalci (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje uporabnikov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Valuta MOSS je doseg
Valuta MOSS jesen 2007 je doseg spletnih strani v obdobju 1.10. do 28.10.2007. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran. Doseg je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg MOSS jesen 2007 vseh 87 merjenih spletnih strani znaša 1,77 milijona obiskovalcev, od katerih je 29% lociranih izven Slovenije. 1,77 milijona obiskovalcev je v času merjenja opravilo 405,1 milijona prikazov.
Dosegi MOSS jesen 2007
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS jesen 2007 izmerili spletni strani najdi.si, sledijo spletne strani 24ur.com, siol.net, rtvslo.si, bolha.com, avto.net, delo.si, email.si, tis.telekom.si ter podnapisi.net. Primerjava podatkov MOSS pomlad 2007 in MOSS jesen 2007 je možna za tistih 76 spletnih strani, ki so sodelovale v obeh merjenjih in so imele enako nastavljene merilne kode.
Če primerjamo podatke MOSS - pomlad 2007 in MOSS - jesen 2007 je absolutno največ pridobila stran siol.net (111.560 uporabnikov), sledita ji zurnal24.si (104.470) in najdi.si (94.045). Relativno pa so v primerjavi z dosegom iz pomladi 2007 največ pridobili zurnal24.si (887 %), playboy.si (482 %) in aperio.si (142 %).
Uporaba interneta
V populaciji 10 do 75 let je bilo jeseni 2007 62% uporabnikov interneta. Redni uporabniki interneta (uporabljajo ga mesečno) predstavljajo 60% populacije v starosti med 10 in 75 let. Glede na ugotovitve MOSS pomlad 2007 se je delež rednih uporabnikov zvišal za 1%. Med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico (52%) moški. Povprečna starost rednega uporabnika interneta znaša 35 let, v starosti od 10 do 49 let pa je kar 81% rednih uporabnikov interneta.
Dostopnost podatkov iz MOSS
Valutni podatki o dosegu v raziskavo vključenih spletnih strani so javno dostopni, v širšem obsegu pa so proti plačilu dostopni na trgu v obliki treh, po obsegu podatkov različnih paketov.