Novice SOZ splošne
Objavljeni podatki RPN za 3. četrtletje 2016
Ljubljana, 1. 12. 2016: Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), so objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 3. četrtletje 2016. Podatki iz RPN so javno dostopni v preglednici revidiranih prodanih naklad.
Najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 3. četrtletje 2016 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja, krajšo od enega tedna ter priloge.
Najvišjo prodano naklado med dnevniki v tretjem četrtletju 2016, beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik, med tedniki Nedeljski dnevnik, sledita mu Družina in Nedelo, priloge z najvišjo distribuirano naklado pa so Vikend, Pilot in Ona.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran vsaj enkrat letno); v tekočem razpisnem obdobju jih izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav, saj so poleg podatkov, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, priloge, brezplačniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki, brez redne periodike izhajanja …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge pa podatek o distribuirani nakladi.
Pristopniki v okviru projekta RPN oddajajo tudi podatke o elektronskih izvodih, ki so lahko katerikoli e-formati publikacij na katerikoli platformi (na spletu, tabličnih računalnikih in mobilnih telefonih), pod pogojem, da so vsebinski ekvivalenti tiskanim izvodom; po javni objavi se torej ne smejo vsebinsko spreminjati. Podatki o tiskanih izvodih in elektronskih izvodih se zaradi transparentnosti v nobeni kategoriji RPN ne združujejo.
Oddani podatki založnikov pristopnikov so javno dostopni v skupni preglednici, projekt RPN pa za vsak v projekt vključen tiskani medij objavi certifikat RPN. Dinamika izdajanja in objavljanja certifikatov RPN je enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov.
Pristopniki k projektu RPN
Projekt RPN v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja osem pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, Časnik Večer, Delo, Dnevnik, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba in Zavod Vzajemnost. Za pristop k projektu se lahko odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.