Novice SOZ splošne, Domače novice
Novi Razsodbi Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je na redni februarski seji odločalo o dveh pritožbah. V primeru tiskanega oglasa za »čudežne« kapljice (Auresoil Sense & Secure), oglaševalca, Global Group Ltd s Komorskih otokov, ki naj bi po navedbah v oglasu zdravile celo resno naglušnost, je Razsodišče pritrdilo pritožniku, Zvezi društev gluhih in nagušnih, in presodilo, da je pritožba utemeljena. V primeru pritožbe Telekoma Slovenije na oglaševanje »Primerjaj cene!« oglaševalca A1 Slovenija na lastnem spletnem mestu in FB pa je ugotovilo, da je pritožba le delno utemeljena. Rok za ugovor na Razsodbi se je iztekel, postopek presoje je tako zaključen, Razsodbi pa objavljeni na spletnem mestu SOZ..
Novi Razsodbi
V primeru tiskanega oglasa »Posebno poročilo: Revolucionarna metoda omogoča povrniti slušne sposobnosti v samo 27 dneh – brez operacij in dragih slušnih aparatov*!«, s katerim Global Group Ltd oglaševala kaplice , je pritožbo na Oglaševalsko razsodišče naslovil podpredsednik Zveze društev gluhih in naglušnih. Razsodišče je ugotovilo, da oglaševanje ustvarja vtis, da gre za zdravilo, ki lahko ne samo blaži, ampak celo odpravi vzroke resne bolezni – različne stopnje naglušnosti ali celo gluhosti. Razsodišče se je strinjalo s pritožnikom, da v skladu s splošno veljavno medicinsko doktrino to ni mogoče, oglaševalec pa v postopku ni predložil relevantnih in strokovnih dokazil, ki bi potrjevala nasprotno. Zato je Rasodišče presodilo, da oglaševanje krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa in sicer vsaj 3. člena (Poštenost) in 4. člena (Resničnost). Razsodišče je izreklo tudi ukrep, javni poziv oglaševalcu k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa v slovenskih medijih. Ker je oglaševalec pravna oseba s sedežem v tujini in ker ta primer ni edini primer oglaševanjaistega oglaševalca, o katerem je odločala Oglaševalsko razsodišče in ugotovilo kršitev določil SOK, je k spoštovanju Razsodbe pozvalo tudi medij objave. Preberi več
V primeru oglaševanja »Primerjaj cene« v okviru primerjalnika na lastnem spletnem mestu oglaševalca, A1 Slovenija, ki jo je na Oglaševalsko razsodišče naslovil Telekom Slovenije zaradi domnevno zavajajočega, nedovoljenega, primerjalnega oglaševanja z elementi omalovaževanja je Razsodišče presodilo, da je pritožba delno utemeljena. Prepoznalo je kršitev določil 16.2. člena Kodeksa in sicer v obdobju od objave oglaševanja »Primerjaj cene!« do odstranitve paketa »Vse dobro« družbe Telekom Slovenije iz primerjalnika. V vseh ostalih elementih pritožbe pa Razsodišče ni ugotovilo kršitev določil SOK. Oglaševalsko razsodišče je v obrazložitvi Razsodbe med drugim tudi pojasnilo, da so kriterije primerjanja na spletnem mestu ob primerjalniku navedeni ter da zgolj navajanje imena / blagovne znamke konkurenta v okviru primerjalnega oglaševanja še ni omalovaževanje, tudi če je ob tem navedeno dejstvo, da je ponudba oglaševalca cenovno ugodnejša.
Preberi več