Novice SOZ splošne
Novi Razsodbi Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je na redni marčevski seji obravnavalo tri pritožbe. V dveh primerih je postopek presoje zaključen, Razsodbi sta tako javni in objavljeni v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča. Razsodišče je presodilo, da oglaševanje izdelka Chocolate Slim oglaševalca Divisio d.o.o / Onios d.o.o. ni v skladu z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) in izreklo tudi ukrep - javni poziv oglaševalcu in medijem k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglaševanja.
Pritožba potrošnice na oglaševanje izdelka Chokolate Slim, ki je bilo objavljeno vsaj v drugi polovici februarja na spletnih mestih www.zurnal24.com in www.24ur.com, se je nanašala na domnevno zavajajoče trditve, ki so bile v oglaševanju podprte samo s pričevanji uporabnic, za katere oglaševalec ni predložil dokazil, da gre za resnične osebe niti ni predložil drugih dokazil, ki bi potrjevala resničnost navedb, med drugim tudi o količini izgubljenih kilogramov ob uporabi oglaševanega izdelka. Razsodišče je ugotovilo kršitev določil SOK, ki prepovedujejo zavajajoče oglaševanje in zavezujejo k utemeljevanju trditev ter določil, ki se nanašajo na oglaševanje z uporabo pričevanj. Izreklo tudi ukrep - javni poziv oglaševalcu in medijem k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglaševanja.
V primeru pritožbe potrošnika na oglaševanje Alpskega mleka Oglaševalsko razsodišče ni ugotovilo kršitev SOK. Na tretjo razsodbo je vlagatelj pritožbe vložil ugovor, o katerem bo Razsodišče odločalo na naslednji seji, predvidoma v drugem tednu meseca aprila.
Poročali smo že, da je Oglaševalsko razsodišče leto začelo izjemno delovno. Trend naraščanja števila vlog, ki je zaznamoval tudi preteklo leto, se tudi v marcu nadaljuje. Statistično beležimo zlasti porast števila vlog, ki jih na Razsodišče naslavljajo potrošniki. Vedno večjo pozornost pa samoregulativi oglaševanja in delovanju Razsodišča namenjajo tudi mediji.