Sporočila za javnost
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, so 30.8. objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 2. četrtletje in 1. polletje 2010. Dnevnik z najvišjo prodano naklado so Slovenske novice, najbolj prodajan tednik je Nedeljski dnevnik, največjo prodano naklado med 14-dnevniki tokrat beleži Anja, med mesečniki revija Vzajemnost in dvomesečniki Naš dom. Največjo distribuirano naklado med prilogami beleži Vikend, med brezplačniki pa najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje tednik Žurnal. Primerjava aktualnih podatkov RPN s preteklimi obdobji potrjuje vzpodbudno ugotovitev, da se negativni trend padanja povprečnih prodanih naklad umirja. Podatki iz RPN so javno dostopni na http://www.soz.si/projekti/rpn.
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ. Založniki - pristopniki k RPN, s projektom dokazuje svojo zavezo – s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga. Podatki RPN so s strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek in zaradi tega osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), v letih 2010 - 2012 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.
Najbolj prodajani tiskani mediji
30. avgusta 2010 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.sidopolnili s podatki za 2. četrtletje 2010 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike in podatki za 1. polletje 2010 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Med štirinajstdnevniki prvo mesto tokrat zaseda Anja, ki ji sledita Bravo in Kih. Najvišjo prodano naklado med mesečniki še vedno izkazuje revija Vzajemnost pred Reader's Digestom in Cicidojem. Mesečnikom v projektu RPN se je v 1. polletju pridružila revija Moje Finance založnika - pristopnika Časnik Finance. Pri dvomesečnikih tudi tokrat ni spremembe, najbolj prodajan je Naš dom pred Ambientom. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Moj dom, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal 24.
Negativni trend povprečnih prodanih naklad se umirja
Negativni trend prodanih, distribuiranih in brezplačnih distribuiranih naklad je sicer še vedno prisoten (-2% gledano tisk v celoti), vendar manj kot v letu 2009. V prvi polovici leta 2010 je bilo zabeleženih 15 publikacij, katerih prodane, distribuirane in brezplačne distribuirane naklade so se v primerjavi z 2. polletjem 2009 povečale: Reporter, Dolenjski list, Nedelo, Moj lepi vrt, National Geographic Junior, Rože&vrt, L&Z, Vzajemnost, Ambient, Bravo, Finance, Žurnal, Žurnal24, TV Večer in Odprta kuhinja, medtem ko je bilo v prvi polovici leta 2009 zabeleženih le 8 publikacij, katerih prodane, distribuirane in brezplačne distribuirane naklade so se povečale.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade, ki so jo v impresumu po 23. členu Zakona o medijih (ZMed) dolžni navajati založniki, pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
16 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.