Sporočila za javnost
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, so 20.5. objavili podatke o prodani in drugih nakladah za 1. četrtletje 2010. Četrtletni podatki se objavljajo za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, najbolj prodajan tednik pa je Nedeljski dnevnik. Največjo distribuirano naklado med prilogami beleži Vikend, med brezplačniki pa najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje tednik Žurnal. Podatki iz RPN so v celoti javno dostopni na http://www.soz.si/projekti/rpn.
Najbolj prodajani tiskani mediji
20. maja 2010 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 1. četrtletje 2010 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Lady. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Nika, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal 24.
Relevantnejša od tiskane je prodana naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade, ki so jo v impresumu po 23. členu Zakona o medijih (ZMed) dolžni navajati založniki, pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki RPN so s strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek in zaradi tega osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija. S pomočjo RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so poleg podatkov o branosti, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje.
- naročniško prodajo: distribuirani izvodi znanim naročnikom v Sloveniji in tujini po ceni, ki ne sme biti nižja od 60 % cene na naslovnici; naklade, ki so prodane s ceno med 60 % in 25 % cene na naslovnici, se vodijo v posebni kategoriji, kar pomeni, da se izvodi prodani po promocijskih cenah ne vodijo v kategoriji prodane naklade;
- kolportažno prodajo: število izvodov, ki so bili dejansko prodani po objavljeni ceni na naslovnici v kioskih, trgovinah, knjigarnah, ulični prodaji in drugih prodajalnah na slovenskem in tujem trgu;
- paketno prodajo: prodaja v večjih količinah kupcem, ki niso končni uporabniki po vsaj 60 % cene na naslovnici.
Najpomembnejši podatek za priloge je podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
Založniki tiskanih medijev – pristopniki k projektu RPN s sodelovanjem v projektu dokazujejo svojo zavezo strokovnosti in transprentnosti. Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta zagotovo je, da bi vsi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije. Podatki iz RPN so javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: http://www.soz.si/projekti/rpn.
Deloitte revizija iz Ljubljane je izvajalec revizij v obdobju 2010 - 2012
Projektni svet je vzpostavil mehanizem revidiranja, ki ga izvaja profesionalna revizorska organizacija po mednarodno uveljavljenih standardih. Vsak pristopnik je dolžan omogočiti izvajalcu revizije neomejen dostop do podatkov. Revizija se izvaja pri vsakem pristopniku najmanj enkrat letno. Po lastni presoji pa revizorska družba izbere tri pristopnike pri katerih revizijo opravi še drugič. V obdobju 2004 – 2009 je bila izvajalka revizij revizijska hiša Renoma, v obdobju 2010 – 2012 pa je Projektni svet RPN za izvajalca izbral družbo Deloitte revizija iz Ljubljane.
18 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ. Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Image Management, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Salomon, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.