Novice SOZ splošne
Nove razsodbe Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je na sejah v januarju obravnavalo tri pritožbe in podalo kar šest mnenj o oglaševanju pred njegovo objavo (toliko kot v celotnem letu 2016). Postopek presoje je v vseh treh primerih pritožb zaključen, Razsodbe pa javne in objavljene v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča. V primerih dveh pritožb Razsodišče ni ugotovilo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), v enem primeru pa je presodilo, da je pritožba utemeljena.
Razsodišče je presodilo, da je pritožba družbe Mercator, ki se je nanašala na TV oglas »Dalmatinca« oglaševalca družbe weeCONOMY iz Švice utemeljena v delu, ki se nanaša na slabšalen prikaz legitimnega, uveljavljenega in trgu nedoumno prepoznavnega pristopa k nagrajevanju zvestobe potrošnikov (Mercator Pika oz. kratko Pika) ter posledično kršitev določil 10. člena SOK, ki prepoveduje omalovaževanje konkurentov na trgu, njihovih tržnih znam ali poslovnih pristopov. Izreklo je tudi ukrep: poziv oglaševalcu, da preneha z objavljanjem TV oglasa do njegove uskladitve z določili Kodeksa.
Prva od pritožb, za kateri je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da nista utemeljeni, se je nanašala na oglaševanje spodnjega perila Intimissimi v decembru 2016, pritožnico je zmotila zlasti visoka frekvenca oglasov ob Slovenski cesti. Druga pritožba, ki jo je na Oglaševalsko razsodišče prav tako naslovil potrošnik, se je nanašala na skupno akcijo družb Petrol in Zavarovalnica Triglav s katero so oglaševali ugodnosti ob nakupu vinjete na Petrolu in sklenitve avtomobilskega zavarovanja pri Zavarovalnici Triglav.
Oglaševalsko razsodišče je tako leto začelo izjemno delovno. Zlasti je razveseljivo naraščanje števila prošenj za mnenje o oglaševanju pred njegovo objavo, saj se na ta način preprečujejo morebitni kasnejši konflikti.