Novice SOZ splošne
Nove razsodbe Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je v maju in juniju odločalo o petih pritožbah. V treh primerih je postopek presoje zaključen, Razsodbe pa javne. Razsodišče je v primeru oglaševanja dvosobnih stanovanj v Račah v Mariboru, zlasti na lastnem spletnem mestu oglaševalca www.c21.si presodilo, da je pritožba utemeljena. Prav tako je pritrdilo pritožniku v primeru serije tiskanih oglasov za banane tržne znamke Derby na avtobusih mestnega prometa v Ljubljani.
V primeru pritožbe potrošnice na spletno oglaševanje dvosobnih stanovanj v Račah v Mariboru, zlasti na lastnem spletnem mestu oglaševalca, nepremičninske agencije Century 21 Maribor City, C-Nep Agencija, je Razsodišče presodilo, da oglaševanje krši določila 15.1. in 15.3. člena SOK, ki prepoveduje oglaševanje izdelkov ali storitev, ki jih oglaševalec v času objavljanja oglaševanja ne more zagotoviti. Ocenilo je, da medij objave omogoča, da se stanovanje, ki ga zaradi specific in dinamike trgovanja z nepremičninami ne more zagotoviti (rezervirano ali prodano), zelo hitro in ažurno lahko primerno označi, da je potrošniku že iz oglaševanja jasno razumljivo, ali oglaševano stanovanje v trenutku njegovega interesa je na voljo ali ne.
V primeru pritožbe potrošnika na serijo tiskanih oglasov za banane blagovne znamke Derby na zunanjih površinah avtobsov ljubljanskega mestnega prometa oglaševalca, družbe Rastoder iz Ljubljane, je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da uporaba angleške besedne zveze “Premium Bananas” ni v skladu z določili SOK, ki zavezujejo k spoštovanju slovenskega jezika v oglaševanju (člen 7.6. – Slovenska jezikovna norma), o skladnosti oglasov z veljavnimi predpisi, ki urejajo to področje, pa se ni izrekalo, saj to ni v njegovi pristojnosti.
V primeru pritožbe na oglas / veliki obcestni plakat “Nedrček. Izberi svojega na otto.si.“ oglaševalca, podjetja Shop d.o.o. iz Godešiča, s katerim so oglaševali ponudbo ženskega spodnjega perila v svoji spletni trgovini, pa očitanih kršitev določil Kodeksa o dostojnosti zaradi upodobitve dveh žensk tik pred poljubom ni prepoznalo, zato je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da pritožba ni utemeljena.
Na redni junijski seji je Razsodišče odločalo o še dveh pritožbah (obe sta vložila potrošnika), vendar pa postopek presoje še ni zaključen, saj se rok za vložitev ugovora na razsodbi še ni iztekel.
Razsodišče je podalo tudi eno mnenje o oglasu pred njegovo objavo.