Sporočila za javnost, Novice SOZ splošne, Domače novice, Vezane na člane
Nova razsodba Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče (OR), ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), je prejelo dve pritožbi konkurentov na oglaševanje v okviru akcije »Čas je, da prestavite!«, oglaševalca družbe Si.mobil. V postopku presoje skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena, in javno pozvalo oglaševalca k prenehanju objavljanja predmetnega oglaševanja do njegove uskladitve z določili SOK. Razsodba je javno dostopna v Arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča.
Roman Berčon, predsednik Oglaševalskega razsodišča, je glede primerjalnega oglaševanja ponovil svoj poziv: »Zaradi dejstva, da so pritožbe s področja, ki se nanašajo na tako imenovano posredno ali neposredno »primerjalno oglaševanje«, vedno bolj aktualne, najbrž ne bo odveč, če dodatno pojasnim 5. člen novega Slovenskega oglaševalske kodeksa (SOK), Dokazljivost. Ta člen novega SOK, ki v slovenski komunikacijski prostor očitno vnaša nekaj več verodostojnosti, namreč pomeni, da morajo biti vse smele trditve, ki so izražene v komunikacijah in so objektivno dokazljive, podprte z dokazi, ki jih oglaševalec lahko predloži kadarkoli. Namenjen je samoreguliranju problematike zavajajočega sklicevanja na raziskave, uporabo certifikatov in presežnikov v oglaševanju (najboljši, največji ...), ki nimajo dokazljivega zaledja, ipd. Ne spreglejte ga! Poleg tega pa je potrebno opozoriti tudi na pravila dopustnega primerjalnega oglaševanja, ki eksplicitno prepovedujejo, da bi primerjava temeljila na nepoštenih ali zavajajočih podatkih ter vključevala elemente omalovaževanja konkurentov in / ali njihovih blagovnih znamk.«
Delovanje Oglaševalskega razsodišča v 2015
Oglaševalsko razsodišče je v prvih petih mesecih 2015 obravnavalo pet primerov (v enem primeru sta bila pritožnika dva). Glavnino pritožb (štiri, dve sta se nanašali na isto oglaševanje) so na razsodišče naslovila konkurenčna podjetja, dve pritožbi pa sta vložila potrošnika. V štirih primerih je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena, v enem primeru pa predmet pritožbe ni bil predmet presoje po določilih Slovenskega oglaševalskega kodeksa, zato je bil postopek presoje prekinjen. Kar v treh primerih, v katerih je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo kršitev določil kodeksa, je šlo za posredno oziroma neposredno primerjalno oglaševanje. Kot je pogosta praksa v primerih, ko gre za spore med konkurenčnimi podjetji, sta bila na dve razsodbi vložena ugovora. Oglaševalsko razsodišče je oba kot neutemeljena zvrnilo in ponovilo predhodno razsodbo.
Oglaševalsko razsodišče je v 2015 podalo tudi štiri mnenja o oglaševanju pred njegovo objavo, na zahtevo državnih organov (TIRS in Ministrstvo za pravosodje) pa tudi dve mnenji o že objavljenem oglaševanju. V drugem primeru, ki ga je na razsodišče naslovil TIRS, pa je bil predmet prošnje za mnenje tudi predmet pritožbe, tako da razsodišča prošnje za mnenje ni obravnavalo ločeno, ampak je vlagatelja seznanilo z razsodbo v predmetni zadevi. Mnenja Oglaševalskega razsodišča so last vlagatelja prošnje za mnenje in niso javna.
Oglaševalsko razsodišče, ki v mandatu 1. 12. 2013 – 30. 11. 2016 deluje v sestavi: Roman Berčon, direktor, Votan komunikacije, predsednik Oglaševalskega razsodišča, doc. dr. Milena Fornazarič, neodvisna svetovalka, podpredsednica Oglaševalskega razsodišča, Andreja Zadnik Andoljšek, pomočnica izvršnega direktorja za marketing in razvoj, Mercator d.d., Cene Grčar, odvetnik, Pro Plus d.o.o., Marko Vičič, soustanovitelj, partner, direktor in izvršni kreativni direktor, Futura DDB, Gordana Petek Ivandič, upokojenka in svetovalka, in doc. dr. Aleksandra Pisnik Korda, EPF, Univerza v Mariboru, se bo praviloma sestajalo na rednih mesečnih sejah po potrebi pa tudi pogosteje. Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb so javno dostopni na spletnem naslovu: http://www.soz.si/oglasevalsko_razsodisce.