Novice SOZ splošne
Naj se Združenje Manager preimenuje v Združenje Manager(ka)?
Ob rojstvu posameznikov uravnoteženost spolov ni problem: v Sloveniji se rodi 50,2 odstotka žensk in 49,8 odstotka moških. Že v šolskem sistemu se ravnotežja začnejo spreminjati: najprej v korist žensk, saj je med prejemniki diplom katere od slovenskih fakultet kar 61 odstotkov žensk (skoraj dvakrat več kot moških, torej). Zakaj imamo potem v slovenskih podjetjih le 20 % izvršnih direktoric in zakaj je le 5 % žensk predsednic uprave?
Razlogov je več, so menili sogovorniki okrogle mize na temo Priročnost ali pravičnost izražanja Melanie Seier Larsen (partnerica in izvršna direktorica v Boston Consulting Group ter predsednica Sekcije managerk pri Združenju Manager), Aljoša Bagola (izvršni kreativni direktor v agenciji Pristop) in Marko Stabej (redni profesor za slovenski jezik na Filozofski fakulteti v Ljubljani), začnejo se v primarni socializaciji in nadaljujejo na vseh stopnjah šolstva.
Dodatno jih stopnjujejo tudi mediji, kažejo analize Klipinga. V resnih pogovornih oddajah na televiziji, v intervjujih ter v avtorstvu kolumn imajo ženske le približno 30 % delež. Pogosteje se pojavljajo kot interpretatorke mehkejših tem, zelo redko pa govorijo o gospodarstvu in politiki. Podoben trend smo opazili v medijskih objavah na ključno besedo »volitve« v času pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami. Za poslanke je kandidiralo 44% žensk, izvoljenih jih je bilo 23%, omenjene so bile le v 17% medijskih objav s ključno besedo volitve, le v 5% medijskih objav pa so bile citirane. Tudi na govorniških odrih strokovnih dogodkov na temo tržnega in korporativnega komuniciranja se pojavlja le okoli 30% žensk.
Torej, naj se Združenje Manager preimenuje v Združenje Manager(ka)? Osnovni problem je že v korenu besede »manager« (man – moški), pa tudi v korenu besede »gospodarstvo« (gospod - moški). Morda pa je rešitev v tem, da gospodarstvo preimenujemo v »gospa-darstvo«, sta se pošalila sogovornika okrogle mize.