Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNacionalna raziskava branosti - NRB<br/> Novi valutni podatki o medijski potrošnji

Sporočila za javnost

Nacionalna raziskava branosti - NRB
Novi valutni podatki o medijski potrošnji

23. Jul 2008

Ljubljana, 23. julij: Zaključeno je prvo polletno obdobje zbiranja podatkov v letu 2008. Na današnji javni predstavitvi in novinarski konferenci sta predstavnika SOZ - Sveta pristopnikov k NRB in družbe Valicon, ki raziskavo izvaja, predstavila aktualne valutne podatke NRB. Vrh lestvice najbolj branih edicij je ostal nespremenjen glede na predhodno objavo podatkov. Med prvo deseterico pa je prišlo do večje spremembe in sicer se je brezplačnik Žurnal z devetega povzpel na četro mesto. Druga večja sprememba je novinec med prvo dvajseterico – brezplačni dnevnik Žurnal24, ki se po prvem polletju 2008 nahaja na štirinajstem mestu.

Po sklepu strokovne komisije se kot valutni podatek NRB od 1.1.2007 objavljajo letni dosegi. To pomeni, da se ob vsaki objavi podatkov (ob zaključku vsakega polletja) objavijo podatki za zadnjih 12 mesecev. Tokrat tako objavljamo dosege, ki se nanašajo na obdobje 3.7.2007 / 2.7.2008.

Na vrhu brez sprememb

Prva tri mesta so ostala nespremenjena. Še vedno je najbolj brana tiskana edicija v Sloveniji priloga Pilot, sledita mu Nedeljski dnevnik in priloga Vikend. Nobenemu izmed treh se branost od zadnje objave ni bistveno spremenila. Zato pa je precejšen skok uspel brezplačnemu tedniku Žurnal, ki se je z devetega povzpel na četrto mesto in je hkrati edina edicija prve dvajseterice, katere branost je statistično značilno različna, to je višja. Druga večja sprememba je novinec med prvo dvajseterico, mlajši brat brezplačnega tednika, to je Žurnal24, ki se po prvem polletju nahaja na 14. mestu.

Novinec med dnevniki že v prvem polletju na drugem mestu

Žurnal24, brezplačni dnevnik, ki je pričel z izhajanjem septembra lani, je že v prvem polletju 2008 segel visoko pod vrh. Koncept brezplačnih dnevnikov se tako potrjuje tudi v Sloveniji, tako po dosegu oz. številu bralcev na en tiskan izvod, kot po strukturi bralcev, ki je značilno različna od strukture občinstev tradicionalnih časopisov. Tako kot povsod po svetu tudi v Sloveniji brezplačni dnevnik uspe doseči ciljne skupine, ki jih tradicionalni dnevniki dosegajo v manjši meri, hkrati pa ne odjema – vsaj ne bistveno – bralcev ostalim dnevnikom. Kategorija dnevnih časopisov je tako z Žurnal24 bolj kot novega tekmeca dobila časopis, ki po branosti dviguje kategorijo na raven izpred nekaj let. Skupni doseg dnevnikov (seštevek vseh dosegov – bruto doseg), brez Žurnal24, je v primerjavi z letom 2006 sicer nižji za 7%, če pa v seštevku upoštevamo tudi Žurnal24, je bruto branost dnevnikov v primerjavi z letom 2006 višja za 11%. Tudi neto ali nepodvojeni doseg dnevnikov je zdaj višji in znaša 48,8% (v prvem polletju 2007 46,4%). Med dnevniki sicer tokrat beležimo le eno statistično značilno spremembo v branosti in sicer pri dnevniku InDirekt, kjer je branost v primerjavi s predhodnim valutnim obdobjem padla z 3.7% na 2.4%.

Trendi 2006 – 2008 (1. polletje) – Brezplačniki in priloge so "in", tedniki počasi a zanesljivo padajo

Če se je še pred časom zdelo, da so žrtve novih medijev in navad med tiskanimi mediji predvsem dnevniki, pa to ne drži več. Dnevniki so se namreč z brezplačnim novincem uspeli izviti iz negativnega trenda in beležijo 11% rast branosti, medtem ko je pri tednikih slika nekoliko bolj čemerna. Beležijo namreč enak padec v branosti kot dnevniki brez novinca, to je 7%, a za razliko od dnevnikov nimajo med sabo novinca, ki bi kategorijo ohranjal na ravni izpred nekaj let. Tedniki so torej trenutno najbolj nazadujoča kategorija med tiskanimi mediji. Na drugi strani so najhitreje rastoč trg še vedno brezplačniki, ki – tudi brez brezplačnega dnevnika, ki ga uvrščamo in ves čas obravnavamo v kategoriji dnevnikov – še vedno rastejo. Bruto doseg brezplačnikov je v primerjavi z letom 2006 višji za 14%, če pa k temu dodamo še vse novince na trgu (Total tedna, Blogorola, Naša lekarna), je rast bruto dosega brezplačnikov kar 32 odstotna (poudarjamo, ta izračun ne upošteva brezplačnega dnevnika). Poleg brezplačnikov sta v porastu še dve kategoriji in sicer večmesečniki, katerih branost je višja za 22% (kategorija sicer šteje le štiri edicije, zato je relativen porast višji), ter priloge, katerih branost je višja za 5% oziroma 8%, če k obstoječim prištejemo tudi novince iz let 2006 in 2007 (Odprta kuhinja, Živa). Priloga Nedela Odprta kuhinja je sicer edina priloga, ki v novem valutnem obdobju beleži statistično značilno rast branosti.

Nov sklop vprašanj v NRB meri pogostost različnih aktivnosti na internetu

Z januarjem 2008 smo v NRB vključili sklop vprašanj, ki merijo pogostost različnih načinov uporabe interneta. Po koncu prvega polletja lahko tako na enem od najbolj zanesljivih anketnih meritev v Sloveniji ta hip razkrijemo, katere so najpogostejše aktivnosti slovenskih uporabnikov interneta, starih med 10 in 75 let. Pri tem moramo poudariti, da so bile te aktivnosti določene vnaprej in ne vključuje vseh možnih aktivnosti, so pa med njimi vse najpogostejše. Med vsemi 24, kolikor smo jih vključili v meritev, je po pogostosti uporabe na prvem mestu uporaba iskalnikov, ki jih dnevno uporablja 64% vprašanih (to pa so v tem primeru vsi, ki vsaj nekajkrat mesečno uporabljajo internet), kar predstavlja 32% celotne slovenske populacije od 10 do 75 let – vsak tretji prebivalec torej dnevno uporablja internetne iskalnike. Sledi branje novic, kjer imajo manjšo prednost ťdrugeŤ spletne strani (34% vprašanih oz. 17% populacije), pred novicami na spletnih straneh medijev (30% vprašanih, 15% populacije). Lestvico prvih petih zaključujeta "gledanje videa na spletnih straneh" in "pošiljanje ali izmenjevanje hipnih sporočil", obe aktivnosti dnevno izvaja 23% vprašanih oz. 12% slovenske populacije od 10 do 75 let.

Aktualne valutne podatke NRB najdete na www.nrb.info

Sorodne novice
23.05.2023 -
Priznanje Oglaševalec leta 2022 prejme Mercator
09.05.2023 -
Nagrado Oglaševalska osebnost prejme Aleš Muhič
31.05.2022 -
Oglaševalec leta 2021 je Mercator
10.05.2022 -
Nagrado Oglaševalska osebnost prejme Mitja Tuškej
23.06.2021 -
Nagrado Oglaševalska osebnost prejme Toni Balažič
23.06.2021 -
Cooperation between Slovenian Advertising Chamber and VIA Nederland: »International Internship for Young Creatives«, supported by Mastercard
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!