Novice SOZ splošne, Mednarodne novice
Marketing vplivnežev: priporočila in samoregulativa med prioritetami stanovskih organizacij v EU, tudi na SOZ
Kolegi iz Svetovne organizacije oglaševalcev – WFA poročajo, da je marketing vplivnežev na številnih evropskih trgih deležen posebne pozornosti stanovskih organizacij.
Na Norveškem so ustanovili Odbor za marketing vplivnežev - FIM, moči sta združila združenje oglaševalcev in združenje medijev. Odbor bo oblikoval, implementiral in nadzoroval nove smernice za oglaševalce in vplivneže, pri čemer bodo posebno pozornost posvetili telesni podobi in s tem povezanimi pritiski med otroci in mladimi. Deloval bo kot samoregulativna organizacija, odločitve o (ne)skladnosti pa bodo tudi javno objavljali.
Posebne pozornosti je marketing vplivnežev že dalj časa deležen tudi na Nizozemskem, kjer je združenje oglaševalcev BVA objavilo Vodnik k marketingu vplivnežev, kot pomoč in vodilo tako podjetjem, ki se za sodelovanje z vplivneži pri komuniciranju šele odločajo kot tudi tistim, ki ta komunikacijski kanal že uporabljajo. Priporočila nadgrajujejo določila samoregulativnega kodeksa, Nizozemci so namreč med prvimi trgi v EU zapovedi k marketingu vplivnežev že vključili v svoj Kodeks.
V Veliki Britanji z najdaljšo tradicijo samoregulatve oglaševanje so že jeseni 2018 pripravili Priporočila o označevanju naročenih in plačanih objav vlivnežev, ki so namenjena tako vplivnežem kot oglaševalcem in njihovim blagovnim znamkam, ki so jih med drugim pospremili z besedami »Raziskave potrjujejo, da vsi težko prepoznavamo, kdaj vpivnež oglašuje, zato je ključno, da je oglaševanje v objavah vpivnežev jasno označeno. Z priporočili, ki dopolnjujejo Kodeksa, je naše sporočilo tako vplivnežem kot znamkam: bodite odkriti do sledilcev, označujte naročene in plačane vsebine!«
Kako pa pri nas?
Tudi na SOZ je marketing vplivnežev med prioritetami za leti 2019 / 2020. Na majskem dogodku Dobro jutro, oglaševalci!, ki smo ga posvetili (ne)urejenosti področja marketinga vplivnežev, smo se zavezali, da bomo kot prvi korak k vzpostavljanju dobre prakse na trgu v sodelovanju z IAB Slovenija in DMS pripravili priporočila, ki bodo v prvi vrsti namenjena opredelitvi ali in kdaj so objave vplivnežev oglaševanje in kot take zavezane tako ustreznemu označevanju kot spoštovanju drugih pravil oglaševanja, kot jih opredeljuje Slovenski oglaševalski kodeks. Smo na dobri poti, da se bomo držali začrtanega časovnega okvira in priporočila predstavili v decembru. Posebno pozornost bomo marketingu vplivnežev posvetili tudi ob načrtovani reviziji Slovenskega oglaševalskega kodeksa v prihodnjem letu.