Novice SOZ splošne
Člani SOZ ponovno izbirajo Oglaševalca leta
V drugem krogu izbora se bo za priznanje Oglaševalec leta 2020 potegovalo devet podjetij / nominirancev: AMZS, Atlantic Droga Kolinska, Hofer trgovina, Ljubljanske mlekarne, Mercator, NLB, Spar Slovenija, Telekom Slovenije in Zavarovalnica Triglav.
Izbor Oglaševalca leta 2020 poteka v treh krogih
V prvem krogu so svoje favorite predlagali člani SOZ, vsak član je lahko predlagal enega kandidata. Tudi v drugem krogu bodo odločali člani SOZ z glasovanjem tako, da bo vsak glasoval za tri kandidate na način, da jih bo razvrstil na prvo, drugo in tretje mesto. V tretji zaključni krog se bo uvrstilo pet finalistov, podjetij ki bodo v 2. krogu zbrala največje število točk. V skupnem seštevku bodo 70 odstotkov prinesle točke iz naslova glasovanja članov SOZ, 30 odstotkov pa točke iz osvojenih nagrad na področju tržnega komuniciranja v preteklem letu. O zmagovalcu bo tudi letos odločala še Komisija 3. kroga izbora. Priznanje bo prejelo podjetje, ki bo zbralo največje število točk. V končnem seštevku bo 40 % prineslo glasovanje članov SOZ, 20 % točke iz osvojenih nagrad in 40 % točke iz glasovanja Komisije.
Oglaševalec leta je tradicionalna letna stanovska nagrada SOZ
za izvirnost in inovativnost nastopa podjetja na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval preteklo leto v komunikacijskem smislu oziroma za odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki se je pomembno odražala tudi v preteklem letu. Izhodišča / kriterije v okviru načina izbora Oglaševalca leta so v Slovenskem združenju oglaševalcev / SZO glede na predhodna leta dopolnili. Način izbora Oglaševalca leta 2020 je na predlog SZO potrdil Upravni odbor SOZ.
Zavezuje tako člane SOZ kot Komisijo, da pri glasovanju sledijo naslednjim izhodiščem / kriterijem:
- konsistentnost in kreativnost komunikacijskih sporočil, ki se odražata v celostni komunikacijski odličnosti, zlasti tudi v luči kriterijev v točkah 2., 3. in 4..
- novost: jasno zastavljena komunikacijska strategija, ki odraža poslovno in marketinško strategijo podjetja ter izpostavlja ključne vrednosti / vrednote blagovne znamke / blagovnih znamk;
- novost: povezovanje komunikacijske strategije z aktivnostmi portfelja blagovnih znamk s katerimi oglaševalec vstopa na domač in tuje trge;
- novost: jasno izražene vrednosti / vrednote blagovne znamke / blagovnih znamk v komunikaciji izdelkov, storitev, aktivnosti ali projektov oglaševalca za različne ciljne segmente potrošnikov / uporabnikov;
- izvirnost in inovativnost nastopa na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval preteklo leto v komunikacijskem smislu oziroma odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki se je pomembno odražala tudi v letu 2020;
- kreativnost in konsistentnost komunikacijskih sporočil, ki se odražata v celostni komunikacijski odličnosti ter inovativnost pri doseganju ciljnih skupin;
- osvojene domače in mednarodne nagrade na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja v preteklem letu, ki jih podeljujejo neodvisne strokovne žirije, številne nagrade in priznanja kot so npr. Superbrans, BestBuy, Trusted brand, …. pa ne prinašajo točk;
- spoštovanje visokih strokovnih in etičnih standardov, še zlasti Slovenskega oglaševalskega kodeksa in dokumentov Dobre prakse, ter strokovni prispevek k razvoju tržno-komunikacijske stroke. Način izbora tudi letos vključuje določilo, je utemeljena pritožba Oglaševalskemu razsodišču v 2020 razlog za izključitev nominiranca, o čemer po pregledu prejetih kandidatur v pisarni SOZ odloča Oglaševalsko razsodišče.
Nekaj novosti je tudi pri rangiranju nagrad, ki prinašajo točke, pristop k glasovanju Komisije 3. kroga pa je podrobneje opredeljen.
Nagrado Oglaševalec leta 2020 bodo predstavniki vodstva SOZ podelili na Zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 30. SOF v sredo, 9. junija 2021 v Portorožu.
Nagrado Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:
Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, PS Mercator, Mobitel (4-krat), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (3-krat), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (2-krat), Atlantic Droga Kolinska (3-krat), Telekom Slovenije ter A1 Slovenija.