Sporočila za javnost, Vezane na člane, Projekti, Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), so objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 4. četrtletje in 2. polletje 2015. Podatki iz RPN so javno dostopni v preglednici revidiranih prodanih naklad.
Najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2015 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja, krajšo od enega tedna ter s podatki za 2. polletje 2015 za publikacije s periodiko izhajanja, višjo od enega tedna.
Najvišjo prodano naklado med dnevniki v četrtem četrtletju 2015, beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik, med tedniki Nedeljski dnevnik, sledita mu Družina in Nedelo, najvišjo prodano naklado med mesečniki v drugem polletju 2015 izkazujejo Vzajemnost, Ona plus in Cicido, najbolj prodajan 14-dnevnik so Pogledi, med najbolj prodajanimi tiskanimi mediji brez redne periodike izhajanja sta Medicina in ljudje ter Grafičar, priloge z najvišjo distribuirano naklado pa so Vikend, Pilot in Nika.
V primerjavi s poročanimi prodanimi ali distribuiranimi nakladami v predhodnem obdobju 2015 je svojo prodano ali distribuirano naklado povečalo kar 12 tiskanih medijev: Ciciban, Dnevnik, Družina, Global, Grafičar, Kvadrati, Medicina in ljudje, Nedeljski dnevnik, Ona plus, Pilot, Sobotna priloga in TV Večer. V primerjavi s poročanimi prodanimi ali distribuiranimi nakladami v enakem obdobju preteklega leta pa je svojo prodano ali distribuirano naklado povečalo 8 tiskanih medijev: Ciciban, Global, Medicina in ljudje, Nedeljski dnevnik, Nika, Ona plus, Polet in TV Večer.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran vsaj enkrat letno); v obdobju 2010-15 jih izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav, saj so poleg podatkov, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, priloge, brezplačniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki, brez redne periodike izhajanja …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge pa podatek o distribuirani nakladi.
Pristopniki v okviru projekta RPN oddajajo tudi podatke o elektronskih izvodih, ki so lahko katerikoli e-formati publikacij na katerikoli platformi (na spletu, tabličnih računalnikih in mobilnih telefonih), pod pogojem, da so vsebinski ekvivalenti tiskanim izvodom; po javni objavi se torej ne smejo vsebinsko spreminjati. Podatki o tiskanih izvodih in elektronskih izvodih se zaradi transparentnosti v nobeni kategoriji RPN ne združujejo.
Oddani podatki založnikov pristopnikov so javno dostopni v skupni preglednici, projekt RPN pa za vsak v projekt vključen tiskani medij objavi certifikat RPN. Dinamika izdajanja in objavljanja certifikatov RPN je enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov.
Pristopniki k projektu RPN
Projekt RPN v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja osem pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, Večer, Delo, Dnevnik, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba in Zavod Vzajemnost. Za pristop k projektu se lahko odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.