RPN - Revidiranje prodanih naklad
Cilj projekta revidiranja prodanih naklad (RPN) je jasnejša slika o konzumaciji tiskanih medijev v Sloveniji. Z objavljanjem podatkov o prodanih in ne samo o tiskanih nakladah posameznega izida tiskanega medija projekt izboljšuje transparentnost slovenskega oglaševalskega in medijskega trga.
Definicija naklad
Podatki RPN se objavljajo na standardiziranem obrazcu za vsako edicijo posebej. Obrazec zajema več kategorij naklad tiskanih medijev.
Preglednica revidiranih prodanih naklad
Preglednica revidiranih prodanih naklad, ki je osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija.
V Sloveniji so tiskani mediji, razen redkih izjem, objavljali samo tiskano naklado posameznega izida (Zakon o medijih). Pomembnejša za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko pa je predvsem prodana naklada. S strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek o prodani nakladi je osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija, saj lahko z njegovo pomočjo dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Bolj kot so podatki o nakladi natančno porazdeljeni (promocijski izvodi, vezane naročnine), lažje je kombinirati podatke za manjše medije, ki jih je v Sloveniji največ, in za medije z ozko ciljno skupino (npr. srednješolci), kjer je tak podatek ključen, saj jih raziskave zaradi strukture vzorca ne morejo korektno zajeti.
RPN je skupen projekt slovenskih založnikov, ki se je do leta 2018 izvajal pod okriljem SOZ.
Naročnik projekta je sekcija RPN v okviru SOZ, v kateri se združujejo pristopniki k projektu. Ti projekt tudi v celoti financirajo. S projektom upravlja projektni svet, v katerem ima vsak pristopnik po enega predstavnika, po enega pa imenujeta Slovensko združenje oglaševalcev in Slovensko združenje oglaševalskih agencij pri SOZ. Delo projektnega sveta vodi predsednica Alenka Mervič, ČZP Večer.
Pristopniki k projektu RPN:
Časnik Finance d.o.o.
Večer d.o.o.
Delo d.o.o.
Dnevnik d.d.
Družina d.o.o.
Mladina d.d.
Mladinska knjiga založba d.d.
Zavod Vzajemnost
K projektu lahko pristopi vsak založnik tiskanih medijev s podpisom Pogodbe o pristopu k projektu in Izjave o finančni udeležbi.
Za več informacij pišite na [email protected].