Sporočila za javnost
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, so 25.11. objavili podatke o prodani in drugih nakladah za 3. četrtletje 2010. Četrtletni podatki se objavljajo za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, najbolj prodajan tednik je Nedeljski dnevnik, najbolj prodajana revija med tedniki pa je Lady. Največjo distribuirano naklado med prilogami beleži Vikend, med brezplačniki pa najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje tednik Žurnal. Primerjava aktualnih podatkov RPN s preteklim četrtletjem kaže pozitiven trend, saj je skupna prodana naklada dnevnikov zrasla za 1,2 odstotka, skupna prodana naklada tednikov pa za kar 2,6 odstotka. Podatki iz RPN so v celoti javno dostopni na http://www.soz.si/projekti/rpn.
Najbolj prodajani tiskani mediji
25. novembra 2010 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 3. četrtletje 2010 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledijo jim Delo, Dnevnik, Večer in Finance. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledijo mu Nedelo, Lady, Družina in Nova, najbolj prodajana revija med tedniki pa je Lady, sledijo ji Nova, Lea, Mladina in Reporter. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledijo mu Pilot, Ona, Delo in Dom ter Polet, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal 24.
Pozitiven trend v skupni prodani nakladi beležijo dnevniki in tedniki: skupna prodana naklada dnevnikov v primerjavi z 2. četrtletjem 2010 beleži 1,2 odstotno rast, medtem ko skupna prodana naklada tednikov v primerjavi s preteklim četrtletjem beleži kar 2,6 odstotno rast.
Relevantnejša od tiskane je prodana naklada
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, ki nam pove koliko izvodov na izid je povprečno prodanih v četrtini oziroma polovici leta. Najpomembnejši podatek za priloge je podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni/kontrolirani distribuirani nakladi.
Založniki tiskanih medijev – pristopniki k projektu RPN s sodelovanjem v projektu dokazujejo svojo zavezo strokovnosti in transprentnosti. Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta zagotovo je, da bi vsi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije.
Deloitte revizija iz Ljubljane je izvajalec revizij v obdobju 2010 - 2012
V obdobju 2010 – 2012 je izvajalec revizij RPN družba Deloitte revizija iz Ljubljane. Projektni svet je vzpostavil mehanizem revidiranja, ki ga izvaja profesionalna revizorska organizacija po mednarodno uveljavljenih standardih. Vsak pristopnik je dolžan omogočiti izvajalcu revizije neomejen dostop do podatkov. Revizija se izvaja pri vsakem pristopniku najmanj enkrat letno. Po lastni presoji pa revizorska družba izbere tri pristopnike pri katerih revizijo opravi še drugič.
16 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ. Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.