Sporočila za javnost
Izšel je Poziv k oddaji ponudb MOSS
Ljubljana, 1. julij: Včeraj je Svet pristopnikov k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS pri Slovenski oglaševalski zbornici – SOZ pozval izbrane pravne osebe k oddaji ponudb za izvedbo raziskave dosega spletnih medijev v okviru projekta Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS v projektnem obdobju 2009–2011. Poziv k oddaji ponudb MOSS je z današnjim dnem dostopen na Slovenski oglaševalski zbornici.
Raziskavo MOSS v obdobju 2006–2008 izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o. Raziskava MOSS se v tem obdobju izvaja dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, s kontinuiranim merjenjem v enakih letnih terminih pa je zagotovljena primerljivost valutnih podatkov.
Cilj projekta MOSS je dolgoročno izvajanja raziskave obiskanosti spletnih strani na način, ki omogoča strokovne in kakovostne meritve ter omogoča izbiro najboljšega izvajalca meritev. Z namenom zagotovitve kakovostnih podatkov za potrebe dela sodelujočih v MOSS in drugih subjektov na trgu (oglaševalci, oglaševalske in medijske agencije) pa je Svet pristopnikov k MOSS izdal Poziv k oddaji ponudb za celoletno kontinuirano merjenje MOSS v projektnem obdobju 2009–2011.
Svet pristopnikov k MOSS si želi s pozivom zbrati čim več ponudnikov, ki že imajo izdelan sistem merjenja obiskanosti spletnih strani, zato so k oddaji ponudb pozvane tudi tuje raziskovalne hiše, poziv je pa zanje pripravljen tudi v angleškem jeziku.
Raziskovalni pristop je v obdobju 2006–2008 sestavljen iz treh različnih raziskav:
- avtomatskega (tehničnega) merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj avtomatskega (tehničnega) merjenja je izmeriti promet sodelujočih spletnih strani, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo avtomatsko izmerjeni obiskovalci (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje uporabnikov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Svet pristopnikov k MOSS si je tudi za naslednje obdobje izvajanja projekta zastavil cilj ohranitve obstoječe metodologije, ki temelji na treh raziskavah. Bistvena prednost, ki jo ponuja takšna metodologija je, da izmeri število dejanskih uporabnikov in ne le računalnikov, kot jih merijo ostale izključno tehnične meritve, hkrati pa MOSS profilira uporabnike vseh, v raziskavo vključenih spletnih strani. Poznavanje profila uporabnikov spletnih strani je pa dragocen podatek za vse, ki se na kakršenkoli način ukvarjajo s tržnim komuniciranjem na spletu.
Novo razpisno obdobje torej prinaša meritev, ki bo ustrezala potrebi po napredku, zato so pristopniki k MOSS novo meritev poimenovali MOSS 2.0. Med novimi zahtevami sta recimo celoletno tehnično merjenje in dodatna analiza obiskovalcev spletnih strani (čas na strani, dnevni obiski…). Cilj MOSS 2.0 je postati še bolj uporabno orodje tako spletnih založnikov kot strategov spletnega oglaševanja.
Zainteresirane pravne osebe lahko na Slovenski oglaševalski zbornici zaprosijo za celotno dokumentacijo Poziva k oddaji ponudb MOSS po e-pošti: [email protected], po tel: 01 439 60 50 ali po navadni pošti SOZ – MOSS, Parmova 53, 1000 Ljubljana.
Dodatne informacije:
Zoran Savin, predsednik IO SP MOSS, [email protected]
Marko Milost, predsednik Razpisne komisije MOSS, [email protected]
Petra Prelog, vodja projekta na SOZ, [email protected], tel.: 01 439 60 57