Sporočila za javnost
Oglaševalska osebnost - Marko Vičič in Vital Verlič
Oglaševalska osebnost je nagrada, ki jo praviloma letno podeljuje upravni odbor Slovenske oglaševalske zbornice bodisi za izjemen dosežek, ki je v preteklem koledarskem letu zaznamoval področje oglaševanja in nesporno pomenil napredek za slovensko oglaševalsko stroko, bodisi za kontinuiran prispevek k razvoju slovenske oglaševalske stroke v daljšem obdobju. Nagrado, ki jo je na zaključni prireditvi 17. Slovenskega oglaševalskega festivala v petek, 14. marca 2008 podelil predsednik upravnega odbora SOZ, sta letos prejela Marko Vičič in Vital Verlič.
Vital Verlič in Marko Vičič sta sovražnika povprečja. Verjameta, da ideje spreminjajo svet. Vesta, da letala ne bi bilo, če nekdo nekoč ne bi sanjal norih sanj o tem, da želi leteti. Prav tako pa vesta tudi, da danes nihče ne bi letal, če teh idej nihče ne bi znal prodati. Vital in Marko vesta, da je to v bistvu zgodba o kuri in o jajcu – in njun odgovor je bil že na začetku zelo preprost: potrebujeva gnezdo! Leta 1986 ustanovita agencijo Futura, takrat še z dvema partnerjema.
Svoja sporočila podajata s svežino in humorjem, ki nagovarja našo inteligenco. Zavedata se, da dobra ideja deluje na več različnih nivojih hkrati in da je velikokrat rezultat veliko različnih mišljenj, združenih v enem problemu. Timsko delo je zato ključ vsega, česar se lotevata. Izkaže se, da sta izjemen tandem, ki zna povezati skupino nadarjenih posameznikov v vrhunski kreativni tim, kjer vsakdo lahko dobi priložnost, da se izkaže. V timskem odnosu Vital in Marko vzdržujeta izredno visok etični nivo. Tukaj ni prostora za zasluge, ponos ali status, temveč samo za iskriv dialog, kresanje mnenj, odprt miselni pretok, kreativni impulz, spoštovanje posameznika in predvsem za humor. Humor kot inteligentno odzivanje in sprejemanje. Brez dvoma lahko rečemo, da sta ustvarila kreativno in poslovno okolje, ki je omogočilo postavitev, vzdrževanje in nadgradnjo visokih kreativnih standardov, od katerih Futura nikoli ne odstopa.
Kot kreativna direktorja prejmeta številne domače in tuje oglaševalske nagrade. Futura kar devetkrat postane slovenska agencija leta. Trikrat pa tudi zmagovalka Zlatega bobna. Številne nagrade EFFIE dokazujejo, da kreativnost Future ni sama sebi namen, temveč da učinkovito pomaga klientom reševati izzive.
Toda Vital in Marko postaneta nervozna takoj, ko nekaj postane rutina – novi pristopi, novi pogledi, nove prakse, novi mediji, nove strategije, nove sinergije – v gozdovju povprečja zmeraj izvohata nova zrna priložnosti. Vital in Marko vesta, da se samo pogumnim smeji sreča. Z drznostjo zato nimata težav, pa naj gre za kreativne rešitve ali poslovne odločitve. Vztrajnost, včasih celo trma s katero iščeta pravi ključ za prava vrata v zamreženih hodnikih sodobnega komunicaranja, je neustavljiva. In čeprav realnost velikokrat ne more slediti njunim vizijam, ju to samo še podžiga – kajti vesta, da je prav to najkreativnejši del posla: kako vedno isto težavo rešiti na nov in izviren način. Toda vedno s humorjem in navidezno lahkoto.
Kot član upravnega odbora Slovenskega oglaševalskega združenja Marko sodeluje ob njegovem preoblikovanju v zbornico in se kot član Sveta tekmovalnega programa SOF dve mandatni obdobji bori za to, da bi zmagovali drzni, inteligentni in duhoviti. Sta med soustanovitelji MediaPoola. Znotraj Future ustanovita posebno skupino, imenovano Brand New, ki se ukvarja z vprašanji brandinga. Vito ustanovi in zažene OpenAd - prvi spletni portal za izmenjavo idej med kreativci in naročniki na svetu.
Kakšna je torej skrivnost njunega uspeha? Odgovor v stilu Marka Vičiča bi se glasil: "Če bi osel res šel samo enkrat na led, potem danes nihče ne bi drsal." In če bi kdo ugovarjal, češ da je včasih bolj pametno počakati, da bo led dovolj debel, bi Vital Verlič nemudoma dodal: "Ko bo led dovolj debel, bodo že vsi drsali po njem." Ambicije, ki stoji za tem, ne skrivata - na koncu je pomembno samo eno - kdo bo lastnik drsališča. Pri tem pa se oba zelo dobro zavedata, da mora tisti, ki želi v tej igri zmagati, najprej znati zelo dobro plavati. Vital Verlič in Marko Vičič sta s svojimi uspehi že zdavnaj dokazala, da sta odlična plavalca.