Sporočila za javnost
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice so od 23. maja objavljeni podatki o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 1. četrtletje 2007. Primerjava podatkov za 1. četrtletje 2007 s podatki za 1. četrtletje 2006 pokaže, da dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, sledijo jim Delo, Dnevnik, Večer in Finance. Najvišjo prodano naklado med tedniki ima še vedno Nedeljski Dnevnik pred Lady, Nedelom in Družino. Brezplačnik z najvišjo brezplačno distribuirano naklado ostaja Žurnal. Majhno rast prodane naklade v primerjavi s 1. četrtletjem 2006 beležijo dnevnik Finance ter tednika Mag in Hopla, med prilogami pa rast distribuirane naklade izkazuje priloga Dnevnika – Pilot.
Če pa primerjamo podatke 1. četrtletja 2007 s podatki za 4. četrtletja 2006, vidimo, da pri dnevnikih tudi pri tej primerjavi na prvih štirih mestih ni sprememb. Najvišjo prodano naklado med tedniki ima še vedno Nedeljski Dnevnik, Lady pa je na drugem mestu ponovno prehitela Nedelo. Majhno rast prodane naklade v primerjavi s 4. četrtletjem 2006 izkazujejo tednika Mag in Hopla, med prilogami pa rast distribuirane naklade beleži priloga Dnevnika – Pilot, med brezplačniki pa tednik Žurnal.
Projekt, ustanovljen junija 2004 pod okriljem SOZ, poteka tekoče ter skladno z zastavljeno časovnico in cilji. 23. maja 2007 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu SOZ, dopolnili s podatki za 1. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Projektu RPN se je v tem obdobju pridružil še en pristopnik: Image Management iz Ljubljane – podatki Image Managementa bodo kmalu zajeti v preglednici podatkov.
Podatki o nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije.
Podatki iz RPN so za uporabnike brezplačni in javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice.
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Prešernova družba, Salomon, Studio Moderna Storitve, Umco, Videotop, Tedenski Žurnal, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Image Management.
Predvideni datumi objav podatkov za leto 2007
- 22. avgust 2007 - podatki za 1. polletje 2007 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 2. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.
- 23. november 2007 - podatki za 3. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike
- 22. februar 2008 - podatki za 2. polletje 2007 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 4. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.