Sporočila za javnost
Zaključeno je drugo merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS jesen 2006
Z današnjim dnem so na spletnem mestu SOZ dostopni valutni podatki (dosegi spletnih strani) jesenskega merjenja v okviru projekta Merjenje obiskanosti spletnih strani - MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ. Tako je tudi formalno zaključeno drugo letošnje merjenje obiskanosti spletnih strani - MOSS. Podatki se nanašajo na štiritedensko obdobje tehničnega merjenja med 2. 10. in 29.10., celotna izvedba raziskave MOSS jesen 2006 pa je potekala med 25.9. in 12.11.2006. Najvišji doseg med 83 spletnimi stranmi, ki so bile vključene v raziskavo, ima ponovno spletna stran Najdi.si, sledijo 24ur.com, Siol.net, Bolha.net ter novinka v MOSS Avto.net. Spletna stran Tis.telekom.si, ki je prav tako v MOSS vključena prvič, pa se je uvrstila na zavidljivo visoko 7. mesto. Več o MOSS jesen 2006 bodo predstavniki SOZ - SP MOSS ter izvajalca raziskave raziskovalne hiše Aragon d.o.o. predstavili na predstavitvi z novinarsko konferenco 11. januarja 2007 v Ljubljani.
V tokratno merjenje je bilo vključenih 83 spletnih strani. Projektu se je od spomladanskega merjenja pridružilo nekaj novih, med pristopnike so se zapisale tudi Finance (Finance-on.net).
Slovenski spletni trg še vedno pospešeno raste, enako velja za obisk in posledično doseg spletnih mest. Med zanimivostmi razvoja slovenskega spletnega trga velja omeniti, da se je obiskanost spletnih mest v povprečju povečala za 25% odstotkov v primerjavi s spomladansko meritvijo, če primerjamo zgolj podatke za 65 spletnih strani, ki so bile vključene tudi v raziskavo MOSS pomlad 2006, sicer pa je rast 37%.
Zoran Savin, predsednik izvršnega odbora Sveta pristopnikov k MOSS, ki raziskavo financirajo in z njo pod okriljem SOZ upravljajo, pravi: "Glede na veliko rast povpraševanja po spletnih oglaševalskih storitvah v drugi polovici letošnjega leta in napovedi za naslednje leto, bodo ravno rezultati MOSS pomembno prispevali k razvoju trga in posledičnem pospeševanju investicij. Do neke mere pa gre to zagotovo pripisati raziskavi MOSS tudi v letu, ki je za nami. Z veseljem namreč lahko ugotovimo, da se je MOSS že močno zasidral v slovensko oglaševalsko panogo. Mnoge agencije kot tudi oglaševalci že s pridom uporabljajo podatke MOSS za načrtovanje spletnih oglaševalskih aktivnosti. Spletni mediji pa se seveda tudi zaradi tega pospešeno odločajo za pristop k projektu. Tako lahko ugotovimo, da je za MOSS uspešno prvo leto in da ima projekt svetlo prihodnost."
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Raziskavo MOSS izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o.. Raziskava MOSS se bo tudi v letih 2007 in 2008 izvajala dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, da bi tako zagotovili kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru. V okviru projekta MOSS so že določili datume v katerih bodo naslednja leta merili doseg spletnih stani. Na ta način bo zagotovljena primerljivost rezultatov.
Metodologija MOSS
Raziskovalni pristop je sestavljen iz treh različnih raziskav:
- tehničnega merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj tehničnega merjenja je izmeriti promet pristopnikov, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo tehnično izmerjeni obiskovalce (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Valuta MOSS je doseg
Valuta MOSS jesen 2006 je doseg spletnih strani v obdobju 2.10. do 29.10.2006. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran. Doseg je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg MOSS jesen 2006 vseh 83 merjenih spletnih strani znaša 1,4 milijona obiskovalcev, od katerih je 28% lociranih izven Slovenije. 1,4 milijona obiskovalcev je v času merjenja opravilo 371 milijonov prikazov, največ zadnji teden (23. – 29.10.2006), najmanj pa drugi teden (9. – 15.10.2006) meritve.
Dosegi MOSS jesen 2006
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS jesen 2006 izmerili spletni strani najdi.si, ki je imela 710.106 obiskovalcev. Sledijo spletne strani 24ur.com, siol.net, bolha.com ter avto.net. Na mestih 6 do 10 sledijo delo.si, tis.telekom.si, matkurja.com*, vecer.com ter glasujzame.com.. Primerjava podatkov MOSS pomlad 2006 in MOSS jesen 2006 je možna za tistih 65 spletnih strani, ki so sodelovale že v prvem letošnjem merjenju.
Uporaba interneta
V populaciji 10 do 75 let je bilo v oktobru 2006 60% uporabnikov interneta. Redni uporabniki interneta (uporabljajo ga mesečno) predstavljajo 59% populacije. Glede na ugotovitve MOSS pomlad 2006 se je delež rednih uporabnikov zvišal za 9%. med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico (54%) moški. Povprečna starost uporabnika interneta znaša 34 let, v starosti od 10 do 44 let pa je kar 75% rednih uporabnikov interneta.
Dostopnost podatkov iz MOSS
Valutni podatki o dosegu v raziskavo vključenih spletnih strani so javno dostopni, v širšem obsegu pa so proti plačilu dostopni na trgu v obliki treh, po obsegu podatkov različnih paketov. Za lažje pregledovanje podatkov je v okviru podatkovnih paketov MOSS na voljo tudi programsko orodje, ki bo predvsem medijskim načrtovalcem močno olajšala delo s podatki.
Paket A obsega pisno poročilo o trendih in podatkih, ki se tičejo celotnega slovenskega medijskega prostora. Gre torej za pregled podatkov na ravni vseh pristopnikov in s tem spletnega prostora samega, saj so v raziskavo MOSS vključeni skoraj vsi največji slovenski spletni mediji. Paket B obsega splošen dostop do programskega orodja na spletu, ki nudi vpogled v primerjave med samimi mediji in preseke demografskih struktur različnih medijev. Gre za osnovni paket orodja za pregled rezultatov, ki daje uporabniku dinamičen pregled nad rezultati. V sklopu paketa C pa bodo uporabniki lahko dostopali tudi do podatkov o medijski potrošnji in načinih uporabe interneta. Ob obdelavi rezultatov MOSS jesen 2006 je potekalo tudi testiranje programskega orodja, ki je namenjeno pregledovanju podatkov okviru paketov B in C. Testiranje je bilo uspešno tako, da je orodje pripravljeno za uporabo, proti plačilu pa dostopno takoj.
Dodatne informacije:
- Zoran Savin, predsednik IO SP MOSS, [email protected]
- Patricia Cucin, direktorica raziskav, Aragon, [email protected]
- Ana Predovič, direktorica SOZ, [email protected], tel.: 01 439 60 50