Sporočila za javnost
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN
Na spletnem mestu Slovenske oglaševalske zbornice so od 24.11. objavljeni podatki o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za tretje četrtletje 2006. Podatki v okviru projekta RPN se objavljajo zgolj za publikacije založnikov - pristopnikov k RPN. Projekt poteka sedaj že dovolj dolgo, da omogoča primerjavo podatkov na letni ravni. Tako je iz primerjave podatkov RPN za 3. četrtletje 2006 s podatki za 3. četrtletje 2005 razvidno, da dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik, ki je v primerjavi z lanskim 3. četrtletjem na tretjem mestu prehitel Večer. Pri tednikih ostaja vrstni red prvih treh nespremenjen: vodi Nedeljski Dnevnik pred Nedelom in Lady. Brezplačnik z najvišjo distribuirano naklado je Žurnal. V primerjavi s podatki 3. četrtletja 2005 opažamo rahel upad distribuirane naklade pri vseh prilogah. Majhno rast prodane naklade v primerjavi s 3. četrtletjem 2005 beležijo: dnevnika Finance in Dnevnik, brezplačnik Žurnal ter tedniki Družina, Top šport, Dolenjski list in Nova.
Projekt, ustanovljen junija 2004 pod okriljem SOZ, poteka tekoče ter skladno z zastavljeno časovnico in cilji. 24. novembra 2006 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu SOZ, dopolnili s podatki za 3. četrtletje 2006 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Pričakujemo, da se bo projektu RPN pridružil še en pristopnik: Zavod Vzajemnost iz Ljubljane, tako da lahko ob objavi podatkov za 2. polletje 2006 pričakujemo tudi podatke za mesečnik Vzajemnost.
Podatki o nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Založniki - pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije.
Podatki iz RPN so za uporabnike brezplačni in javno dostopni na spletnem mestu Slovenske oglaševalske zbornice.
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Burda, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list, Družina, Mladina, Prešernova družba, Rokus, Salomon, Studio moderna - revija Viva, Umco, Videotop in Tedenski Žurnal. Pristopniki se prostovoljno odločajo, za katere svoje publikacije podatke o prodani in drugih nakladah v okviru projekta RPN objavljajo.
Predvideni datumi objav podatkov za leti 2006 in 2007
- 27. februar 2006 - podatki za 2. polletje 2006 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 4. četrtletje 2006 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.
- 21. maj 2007 - podatki za 1. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike
- 20. avgust 2007 - podatki za 1. polletje 2007 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 2. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.
- 21. november 2007 - podatki za 3. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike.
- 20. februar 2008 - podatki za 2. polletje 2007 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 4. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.