Sporočila za javnost
"Oglaševalec leta" za leto 2004 je podjetje Proconi d.o.o. Murska Sobota
Izbor kandidatov za Oglaševalca leta (za leto 2004) je tudi letos potekal v treh krogih. V prvem krogu so lahko sodelovali vsi člani SOZ, pri čemer je lahko posamezni član predlagal le enega kandidata. V drugi krog glasovanja se je uvrstilo kar 17 podjetij. Tudi v drugem krogu so lahko svoj glas oddali vsi člani SOZ. V tretji, zaključni krog se je uvrstilo šest kandidatov - peto mesto sta si namreč delili dve podjetji - z največjim številom glasov. Za prestižni naslov ťOglaševalec letaŤ za leto 2004 so se tako v tretjem krogu potegovali nominiranci: Delo, Merkur, Proconi, PS Mercator, Renault Nissan Slovenija in Si.mobil Vodafone.
Končni izbor je opravila sedemčlanska komisija na podlagi širših utemeljitev kandidatur, ki so vključevale tudi ključne kreativne rešitve. Komisijo so sestavljali: mag. Damjan Možina, član Upravnega obora SOZ (po pooblastilu predsednika UO SOZ), trije predstavniki Slovenskega združenja oglaševalcev: Tomaž Arh, Irena Kranjec in Jure Velikonja, Roman Berčon, član Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij (po pooblastilu predsednice SZOA), Bojan Petejan, predsednik Slovenskega združenja medijev in Gordana Petek Ivandič, predsednica Oglaševalskega razsodišča.
Pri svojem delu je komisija izhajala iz Načina izbora Oglaševalca leta za leto 2004, ki določa, da je Oglaševalec leta tisto podjetje, ki je izstopalo predvsem z izvirnostjo in inovativnostjo svojega pristopa ter tako na svojevrsten način zaznamovalo leto 2004 v komunikacijskem smislu. Posebno pozornost je komisija posvetila tudi: celostni komunikacijski odličnosti (uporaba vseh elementov tržnokomunikacijskega spleta, obstoj dolgoročne tržnokomunikacijske strategije); kreativnosti in konsistentnosti komunikacijskih sporočil; inovativnosti pri doseganju ciljnih skupin; uravnoteženi uporabi medijskega spleta (obrazložitev medijske strategije); odgovorni uporabi sredstev in celovitemu upravljanju blagovnih znamk (celotnega portfelja izdelkov oz. storitev vključno s korporativno blagovno znamko).
Odločitev o Oglaševalcu leta za leto 2004 je komisija sprejela soglasno in svoj izbor utemeljila:
Proconi d.o.o Murska Sobota je nov oglaševalec, ki ne sodi v krog tistih, ki cilje dosegajo z velikimi finančnimi vlaganji, a je kljub temu dokazal, da se z vizijo, strokovnostjo in pogumom lahko postaviš ob bok največjim. S svojo blagovno znamko Pogrej in pojej dokazuje, da slovenska živilska industrija ima prihodnost ter da lahko ob pravem pristopu odpira nove tržne segmente. Čeprav je konkurenčen izdelek že bil prisoten na slovenskem trgu, je blagovna znamka "Pogrej in pojej" na inovativen način prebudila zavedanje o novem prehrambenem segmentu. Blagovna znamka Pogrej in pojej je tudi vzorčni primer partnerstva med oglaševalcem in agencijo, saj je blagovna znamka Pogrej in pojej posledica in ne vzrok strateškega pozicioniranja in to ne zgolj nastopa na trgu temveč tudi blagovne znamke same. Marketinška in komunikacijska strategija se je namreč pripravljala še preden je bil potrjen investicijski načrt in je odločilno vplivala na njegov razvoj. Izhajala je iz ugotovitev tržno-raziskovalnega dela, ki so bile osnova za dokončno oblikovanje tako tehnologije izdelkov, izbora jedi kakor tudi oblikovanja embalaže in tržno-komunikacijskega spleta. Izviren je tudi pristop k ciljni skupini. Strategija upošteva zakonitosti reakcij trga na novosti in zato osvaja po korakih. Prvi reagirajo "inovatorji", šele kasneje sledijo "sledilci", do tradicionalistov in konservativcev pa je pot dolga. Vsi, ki so kakorkoli vpleteni v oglaševalski trikotnik (od agencij do marketinških oddelkov, do medijev in produkcij, ter vseh, ki jih oglaševanje zanima) so tipični predstavniki inovatorjev, ki so v svojih okoljih pogosto "opinion makerji", torej odlični komunikatorji za priporočila in sugestije "sledilcem". Prav tako pa po življenjskem stilu in pomanjkanju časa ustrezajo profilu primarne ciljne skupine. In ne nazadnje, Proconi je podjetje s 26 zaposlenimi. Pri projektu Pogrej in pojej sodeluje še 10 sodelavcev iz podjetij krovne skupine 13M. Proizvodni program podjetja Proconi je v celoti vezan na izdelke blagovne znamke "Pogrej in pojej". Ta znamka je danes ključna in edina pomembna. Podjetje Proconi je mlado, na začetku svoje poslovne poti in nima zgodovine, zato je ključna graditev močne blagovne znamke. Korporativna znamka se pojavlja zgolj kot podpis, deklaracija na izdelkih, v PR objavah, intervjujih ključnih ljudi… . Močna blagovna znamka bo skozi čas pomagala graditi korporativno ime in postopno tudi korporativno moč podjetja. Oglaševalec Proconi d.o.o. Murska Sobota je z vsem navedenim pomembno zaznamoval leto 2004 v komunikacijskem smislu in si zato zasluži naziv Oglaševalec leta 2004. |