Novice SOZ splošne, Mednarodne novice
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
Evropska organizacija potrošnikov (BEUC) v okviru skrbnega pregleda predpisov na področju varstva potrošnikov s strani Komisije poziva, da se v okviru evropske politik zagotovi nadaljnja regulacija marketinga vplivnežev ter boljša implementacija obstoječih pravil.
Med drugim predlagajo, da se v okviru aneksa k Direktivi o nepoštenih poslovnih praksah prepove promocija prehranskih izdelkov z visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorjev (HFSS) in alkoholnih pijač s strani vplivnežev. Pričakujejo tudi, da bodo nova pravila vključevala definicijo marketinga vplivnežev in koncepta »vsebine uporabnikov / user generated content« ter vzpostavila enotna pravila EU o označevanju komercialnih vsebin v okviru objav. Predlagajo tudi, da se oblikujejo strožja pravila, ki bodo zavezovala vplivneže, agencije in znamke v primeru kršitve evropskih predpisov na področju varstva potrošnikov.
Evropski ekonomsko svetovalni odbor (EESC), svetovalno telo Komisiji in Svetu EU, je na zahtevo španskega predsedstva objavil mnenje, v katerem prav tako poziva k regulaciji marketinga vplivnežev. Ocenjujejo, da je trenutno pomanjkanje transparentnosti pri uporabi vplivnežev s strani podjetij nevarno za potrošnike, zlasti za otroke in mladostnike. Med predlaganimi ukrepi so jasno označevanje komercialnih vsebin, zaščita mladoletnih pred zanje neprimernimi vsebinami, opredelitev odgovornosti vseh deležnikov in tudi sankcioniranje tako vplivnežev kot platform v primeru kršitve pravil.