Sporočila za javnost, Novice SOZ splošne
Nagrado Oglaševalska osebnost prejme Mitja Tuškej
Ljubljana, 11. 5. 2022 - Oglaševalska osebnost je letna stanovska nagrada, ki jo podeljuje Upravni odbor Slovenske oglaševalske zbornice bodisi za izjemen dosežek, ki je v preteklem koledarskem letu zaznamoval področje oglaševanja, bodisi za kontinuiran prispevek k razvoju slovenske oglaševalske stroke v daljšem časovnem obdobju.
Nagrado Oglaševalska osebnost prejme Mitja Tuškej, strateg in partner v Formitas skupini. Nagrado bo prejel 15. junija, na zaključni prireditvi 31. SOF.
Mitja Tuškej, strateg in partner, Formitas skupina
Mitja Tuškej že več kot 35 let sooblikuje marketinško stroko v Sloveniji. Velja za enega najbolj priznanih strategov tržnih znamk v regiji. Svojo karierno pot je začel kot direktor sektorja za plan in analize, kjer se je srečal tudi s področjem marketinga, ki ga je leta 1992 pripeljal v agencijo Formitas. Agenciji je zvest in predan že 30 let. Svojo pot v Formitasu je začel kot direktor projektov, bil štiri leta direktor medijske agencije, vseh zadnjih dvajset let pa je strateg tržnih znamk.
Njegovo strateško delo temelji na podatkih, raziskavah in poglobljenih analizah znamk, konkurentov in potrošnikov. Mojstrsko se sprehaja skozi uvide, ki jih preslikava v jasne in osredotočene zgodbe znamk. Svoja razmišljanja o znamčenju je zapisal v dveh izvirnih strokovnih knjigah. Svoje znanje je pripravljen deliti z vsemi ves čas. Predava in svoje znanje prenaša študentom, marketingašem v podjetjih in agencijah. Kot strokovni direktor zadnje izvedbe Effie Slovenija je dal naši stroki dodaten, izviren in zapomnljiv pečat.
Ob strateški vlogi v agenciji se ves čas ukvarja tudi z razvojem novih metodologij in modelov, ki temeljijo na natančni osredotočenosti znamke na njene ciljne skupine opredeljene po življenjskem slogu. Zagovarja dejstvo, da je dolgoročen cilj vsake znamke, da gradi s svojo ciljno skupino odnos, ki ga oblikujejo neotipljivi elementi znamke, njena zgodba sestavljena iz jasne osebnosti in vrednot. Močno verjame v moč identifikacije potrošnikov z znamko.
Mitja Tuškej zapisuje znamčenje z zelo veliko začetnico in z vsem svojim delovanjem pooseblja vrednote in poslanstvo, ki ga v sebi nosi tudi Slovenska oglaševalska zbornica!
Širša utemeljitev
Mitja Tuškej je eden največjih strokovnjakov brendinga v regiji. Če za koga velja, da se po njegovem krvnem obtoku pretakajo tržne znamke, potem to velja zanj. Je odlična mešanica raziskovalnega analitika, ki z besednim mojstrstvom zna prevesti skupek števil v zgodbo znamke, ki jo sestavljajo natančni uvidi v znamko, konkurenco in potrošnika. To kaže z vsako ubesedeno strategijo znamke – ne glede na to ali gre za marketinško ali komunikacijsko strategijo ali pa gre za nastavek odlične kreativne strategije. In to je pokazal v svojih dveh obširnih in odlično spisanih knjigah »Brez frendov ni brendov« in »Hokus Pokus Fokus«. Izjemni strokovni deli, ki se bereta kot odlična romana.
Slovenski marketinški stroki posveča vse svoje znanje. Deli ga svojim sodelavcem v agencijski skupini Formitas, delil ga je kot večletni nosilec programov Akademije v regionalni medijski verigi Direct media, delil ga je z vsemi nami na SOZ-ovih Akademijah, odličen je bil kot strokovni direktor zadnje izvedbe nagrade Effie in deli ga s študenti marketinških programov na naših fakultetah.
Obožuje podatke, ki jih 'vleče' iz raziskav. Gotovo je med največjimi, če ne celo največji ekspert v Sloveniji, ki zna iz Medianinega TGI-ja do potankosti izvleči praktično vsa tržna in potrošniška pravila, ki veljajo za posamezno področje in konkurenčno okolje. Ko tem podatkom doda rezultate svoje študije percepcije konkurenčnih znamk, ima v svojem možganu veliko večino podatkov, ki omogočajo znamki, da ve, kam se mora usmeriti v prihodnje.
Njegov ključen moto pri soupravljanju tržnih znamk je stavek gospe Suzan Fournier: »Znamka nima svojega objektivnega obstoja, znamka je le zbir percepcij, ki jih v svojih glavah nosijo potrošniki«. Sledenje temu dejstvu ga je vodilo v razvoj originalnega raziskovalnega orodja, študije percepcije znamk. Da, Mitja je tudi razvojnik. Ko je bil tri leta direktor medijske agencije, ga je to področje izzvalo, da je razvil ekonometričen model za pripravo medijske strategije. Zna določiti optimalen medijski proračun za posamezno znamko, ga razdeliti po komunikacijskih kanalih in medijih, tako da je optimalen za primarno ciljno skupino.
Tudi pri določitvah ciljnih skupin je pred drugimi. Že več kot desetletje povsem v opredelitvah po življenjskih slogih. Še preden so strokovnjaki, ki preučujejo trende, napovedali 'smrt' demografskemu ciljanju, je Mitja že povezoval življenjske sloge z Rogersovo segmentacijo populacije in s analizami dokazoval, kako so znamke, ki ciljajo in imajo višji delež porabnikov med inovatorji in zgodnjimi sledilci bolj uspešne kot znamke, ki imajo več kupcev v segmentu pozne večine in mečkačev.
Je izjemen sistematik in pristaš struktur in modelov. Ve, da v marketingu, oglaševanju in komunikacijah veljajo pravila, ki jih je treba spoznati, poznati in jih spoštovati. Zagovarja, da je v brendingu prostor za kreativno intuicijo in talent šele povsem na koncu. Le pri prevodu zgodbe znamke v kreativni jezik. Vse do tja je spoštovanje sistema. Podatki – vsebinska analiza – uvidi – jedro znamke (vrednote, atributi, osebnost) – ciljna skupina – komunikacijski kanali – mediji – teritorij znamke – pozicija – arhetip znamke – 'big' ideja – 'wording' – zgodba znamke – kreativni koncept in kreativne rešitve.
Ni slučaj, da ima – skupaj z njegovim timom – v lasti dve zadnji posebni Effie nagradi za najboljšo uporabo raziskav pri pripravi kampanj.