Skip to main content
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja

Mednarodne novice, Tuje novice

Nove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja

5. Apr 2022

Evropska Komisija je 30. marca predstavila predlog direktive v zvezi s krepitvijo vloge potrošnikov za zeleni prehod z boljšim varstvom pred nepoštenimi praksami in boljšim obveščanjem, s katero predlaga posodobitev pravil EU o varstvu potrošnikov. Posodobljena pravila bodo potrošnikom omogočila ozaveščeno in okolju prijazno izbiro pri nakupovanju izdelkov. Potrošniki bodo imeli pravico vedeti, za kako dolgo je izdelek zasnovan in če, ter kako, ga je mogoče popraviti. Poleg tega bodo pravila okrepila varstvo potrošnikov pred nezanesljivimi ali lažnimi okoljskimi trditvami, saj bodo prepovedala zeleno zavajanje, t.i. greenwashing, in prakse, ki potrošnike zavajajo glede trajnosti izdelka.

Komisija tako med drugim predlaga spremembe in dopolnitve  dveh ključnih direktiv na področju varstva potrošnikov: direktive o pravicah potrošnikov (v slovenski ravni red je prenešena z Zakonom o varstvu potrošnikov) , na način, da bi ponudniki morali potrošnikom zagotoviti informacije o trajnosti in popravljivosti izdelkov  ter  direktive o nepoštenih poslovnih praksah (v slovenski ravni red je prenešena z Zakonom o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami). Seznam značilnosti izdelka, v zvezi s katerimi oglaševalec ne sme zavajati potrošnikov, se razširja in zajema vpliv na okolje in družbo, trajnost ter popravljivost izdelka. Dodajajo se tudi nove prakse, ki se štejejo za zavajajoče po presoji posameznega primera, kot je na primer uporaba okoljske trditve v zvezi s prihodnjo okoljsko uspešnostjo brez jasnih, objektivnih in preverljivih zavez in ciljev ter brez neodvisnega sistema spremljanja, neobveščanje o značilnostih, uvedenih za omejevanje trajnosti, navajanje splošnih ali nejasnih okoljskih trditev, ki jih oglaševalec ne more dokazati (npr. „okolju prijazen“, „eko“, „zeleno“), navajanje okoljske trditve o celotnem izdelku, kadar trditev dejansko zadeva le določen vidik izdelka, prikazovanje prostovoljnega znaka za trajnostnost, ki ne temelji na sistemu tretjih oseb za preverjanje ali ga ne vzpostavijo javni organi.

Sledi obravnava in usklajevanje predlog direktive v Svetu in Parlamentu EU. Ker gre za predlog evropskega predpisa, ki bo pomembno vplival tudi na tržno komuniciranje in marketing, bomo proces usklajevanja in sprejemanja v institucijah EU skrbno spremljali in o njem tudi poročali.

Preberi več 

Sorodne novice
30.08.2023 -
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
30.08.2023 -
Meta spreminja pristop k uporabi podatkov uporabnikov za vedenjsko oglaševanje
03.11.2022 -
Globalno srečanje Ad Net Zero 2022
18.05.2022 -
Od slovenske NFT kreativnosti do pomoči ukrajinskim družinam
03.05.2022 -
Dosežen je politični dogovor o aktu o digitalnih storitvah - DSA
08.03.2022 -
Cannes Lions prepovedal Rusom prijavo del in osebno udeležbo na festivalu
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!