Novice SOZ splošne
Člani SOZ ponovno izbirajo Oglaševalca leta, tokrat za leto 2021
V drugem krogu izbora se za priznanje Oglaševalec leta 2021 poteguje deset podjetij - nominirancev: Atlantic Droga Kolinska, Incom / LEONE, Lesnina, Mercator, NLB, Nova KBM, Petrol, Spar Slovenija, Telekom Slovenije in Zavarovalnica Triglav.
Oglaševalec leta je tradicionalna letna stanovska nagrada SOZ
za izvirnost in inovativnost nastopa podjetja na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval preteklo leto v komunikacijskem smislu. Nagrado lahko prejme tudi podjetje za odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki pa se je odražala in pomembno zaznamovala tudi preteklo leto. Podrobnejša izhodišča / kriterije določa Način izbora Oglaševalca leta, ki ga na predlog Slovenskega združenja oglaševalcev potrdi Upravni odbor SOZ. Zavezuje tako člane SOZ kot Komisijo, da pri glasovanju sledijo zlasti naslednjim izhodiščem:
- konsistentnost in kreativnost komunikacijskih sporočil, ki se odražata v celostni komunikacijski odličnosti, zlasti tudi v luči izhodišč v naslednjih treh alinejah;
- jasno zastavljena komunikacijska strategija, ki odraža poslovno in marketinško strategijo podjetja ter izpostavlja ključne vrednosti / vrednote blagovne znamke / blagovnih znamk;
- povezovanje komunikacijske strategije z aktivnostmi portfelja blagovnih znamk s katerimi oglaševalec vstopa na domač in tuje trge;
- jasno izražene vrednosti / vrednote blagovne znamke / blagovnih znamk v komunikaciji izdelkov, storitev, aktivnosti ali projektov oglaševalca za različne ciljne segmente potrošnikov / uporabnikov;
- izvirnost in inovativnost nastopa na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval preteklo leto v komunikacijskem smislu oziroma odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki se je pomembno odražala tudi v letu 2020;
- inovativnost pri doseganju ciljnih skupin;
- osvojene domače in mednarodne nagrade na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja v preteklem letu, ki jih podeljujejo neodvisne strokovne žirije, številne nagrade in priznanja kot so npr. Superbrans, BestBuy, Trusted brand, …. pa ne prinašajo točk;
- spoštovanje visokih strokovnih in etičnih standardov, še zlasti Slovenskega oglaševalskega kodeksa in dokumentov Dobre prakse, ter strokovni prispevek k razvoju tržno-komunikacijske stroke. Način izbora tudi letos vključuje določilo, je utemeljena pritožba Oglaševalskemu razsodišču v 2021 razlog za izključitev nominiranca, o čemer po pregledu prejetih kandidatur v pisarni SOZ odloča Oglaševalsko razsodišče.
Izbor Oglaševalca leta 2021 poteka v treh krogih
V prvem krogu so svoje favorite predlagali člani SOZ, vsak član je lahko predlagal enega kandidata. Nominiranci so svojo kandidaturo potrdili z oddajo širše utemeljitve kandidature. Tudi v drugem krogu odločajo člani SOZ z glasovanjem. Vsak član glasuje za tri nominirance tako, da jih razvrsti na prvo, drugo in tretje mesto. V tretji zaključni krog se uvrsti pet finalistov, ki v 2. krogu zberejo največje število točk. V skupnem seštevku 70 odstotkov prinesejo točke iz naslova glasovanja članov SOZ, 30 odstotkov pa točke iz osvojenih nagrad na področju tržnega komuniciranja v letu 2021. O zmagovalcu bo tudi letos odločala še Komisija 3. kroga izbora, ki jo sestavlja sedem članov: predsednik in še dva predstavnika Slovenskega združenja oglaševalcev, predsednika Slovenska združenja oglaševalskih agencij, predsednik Slovenskega združenja medijev, predsednik Oglaševalskega razsodišča in predsednik upravnega odbora SOZ. Člani Komisije najprej prisluhnejo osebnim predstavitvam finalistov s poudarkom na kreativnih rešitve k pisnim utemeljitvam kandidatur, nato pa vsakega kandidata ocenijo tako, da izpolnijo vnaprej predpisani obrazec. V končnem seštevku točk, ki določi prejemnika priznanja / zmagovalca, 40 odstotkov točk prinese glasovanje članov SOZ v drugem krogu, 20 odstotkov točke iz osvojenih nagrad v 2021 in 40 % odstotkov točke iz glasovanja Komisije. Člani Komisije pripravijo tudi kratko utemeljitev priznanja.
Nagrado Oglaševalec leta 2021 bodo predstavniki vodstva SOZ podelili na Zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 31. SOF v sredo, 15. junija 2022 v Portorožu.
Nagrado Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:
Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, Mercator, Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska (za leta 2018 in 2019) in NLB.