Skip to main content
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceJaka Repanšek, predsednik: Oglaševalsko razsodišče v 2020

Novice SOZ splošne

Jaka Repanšek, predsednik: Oglaševalsko razsodišče v 2020

16. Feb 2021

Ključno vodilo dela Oglaševalskega razsodišča je bilo tudi v preteklem, posebnem letu, ki ga je zaznamovala epidemija,  ohranjanje visoke ravni zaupanja v strokovnost, etičnost in učinkovitost samoregulacije oglaševanja v Sloveniji, kljub težkim razmeram, v katerih smo se znašli vsi deležniki oglaševalskega trikotnika in zlasti potrošniki, ki so v jedru naših prizadevanj za etično in s kodeksom skladno oglaševanje. Svoje delo smo morali seveda prilagoditi tudi mi – seje Razsodišča so še vedno potekale v živo, le  preselili smo jih na spletne platftorme. Tako nam je uspelo ne le zadržati temveč celo okrepiti »živo« in poglobljeno diskusijo  o obravnavanih primerih in širših vprašanjih oglaševalske etike.  Razsodišče ves čas trajanja epidemije deluje kontinuirano, brez odlašanja pri sprejemanju odločitev. V preteklem letu smo zaključili odločanje celo o več pritožbah (15 ) kot v 2019 (13). O še treh pritožbah, ki so jih naslovili na nas v decembru, pa smo presojo zaključili v januarju 2021. Veseli nas, da časovni okvirji od prejema vloge do izdaje razsodb niso bistveno odstopali od priporočenih in običajnih rokov.

V letu, ki je za nami, smo opazili nekaj novih trendov na področju dela Razsodišča, zlasti v  spremembi razmerja med vlagatelji pritožb.  Bistveno več pritožb so na Razsodišče naslovili potrošniki, kar lahko pripišemo tudi večji občutljivosti slednjih za oglaševalska sporočila v izrednih časih, v katerih živimo. Razsodišče je pri presojanju o  pritožbah, ki so bile vložene v preteklem letu, v devetih primerih pritožbam ugodilo. V štirih primerih so stranke v postopku vložile  ugovor na razsodbo,  v vseh primerih smo jih zavrnili kot neutemeljene. Skoraj polovica primerov, v katerih je Razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena, se je nanašalo na zavajajoče oglaševanje, in sicer z nepopolno ali napačno navedbo cen (izstopajo primeri, povezani s prodajo vozil) ter z zavajajočim oglaševanjem prehranskih dopolnil in storitev optikov. Štirje primeri pa so se nanašali na označevanje in prepoznavanje oglaševanja, zlasti na spletu. Tudi sicer se je največje število pritožb (in predhodnih mnenj) nanašalo na spletno oglaševanje, kar je nedvomno tudi posledica časa, ki ga potrošniki preživijo na spletu in povečanja spletnih storitev vseh vrst. Veseli nas, da so se na Razsodišče kot strokovni organ s prošnjo za mnenje o že objavljenem oglaševanju v primerih domnevno zavajajočega ali nedostojnega oglaševanja obrnili tudi inšpektorati, pristojni za regulacijo trga, kar je praksa, ki jo želimo spodbujati tudi v prihodnje. Za cilj smo si zastavili tudi, da  oglaševalce in druge deležnike spodbudimo k preverjanju skladnosti oglaševanja s Kodeksom v primeru dvoma še pred njegovo objavo.

Razsodišče kot posebej pomembno izpostavlja potrebo po doslednem označevanju oglaševalskih vsebin, ne glede na medij in način objave. Pri tem smo ohranili dosledno  in jasno stališče, ki ne omogoča odstopanja od pravil, zapisanih v kodeksu: oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje. Biti mora jasno ločeno od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne sme sklicevati, ne glede na medij, v katerem je objavljeno. Naj ponovimo - potrošniki so vse bolj občutljivi na dogajanje v okolju in posledično bolj kritični do sporočil vseh vrst, tudi oglaševanja. Potrošnik je bolj ozaveščen in zahteva transparentnost tudi od medijev (označevanje in nedvoumna prepoznavnost naročenih in plačanih vsebin, zavajajoče trditve...).

Naj zaključim s (ponovnim) pozivom Oglaševalskega razsodišča vsem deležnikom oglaševalskega trikotnika. V kriznih časih, ki še trajajo in katerih posledice se vse bolj kažejo v vsakdanjem življenju, moramo biti posebej pozorni pri objavi oglaševanja, ki bi utegnilo izkoriščati občutljivost potrošnikov do posebnih skupin blaga in storitev, zlasti na področju prehranskih dopolnil, blaga z »zdravilnimi učinki«, okoljevarstvenih tem in vseh drugih sporočil, ki so usmerjena v občutljivost potrošnikov v trenutnih okoliščinah. Ob tem pa moramo zagotoviti, da je vsako oglaševanje na prvi pogled, jasno in nedvoumno prepoznavno kot oglaševanje. Zagotavljamo, da bodo » v kamen vklesana« temeljna pravila oglaševalske stroke, temelječa na etiki in visoki strokovnosti, tudi v prihodnje temelj za dosledno izvajanje našega poslanstva.

 

 

 

Sorodne novice
25.10.2023 -
Naša Ana Predovič je na SEMPL-u prejela nagrado za življenjsko delo
25.10.2023 -
Zlati boben v Portorožu zbral tisoč zadovoljnih ljudi
25.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
18.10.2023 -
Družbena omrežja pod drobnogledom regulatorjev
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
06.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!