Novice SOZ splošne, Vezane na člane
Oglaševalec leta 2019 je družba ATLANTIC DROGA KOLINSKA
Oglaševalec leta 2019 je družba ATLANTIC DROGA KOLINSKA
Priznanje Oglaševalec leta 2019, tradicionalno letno stanovsko nagrado, ki jo podeljuje SOZ, prejme družba Atlantic Droga Kolinska za svoj konsistenten in razvojno naravnan tržni pristop, zavezo razvoju stroke in postavljanju ter spoštovanju visokih strokovnih standardov tako v letu 2019 kot tudi v daljšem časovnem obdobju.
Enzo Smrekar, predsednik uprave Atlantic Droge Kolinske, ob tem pravi: »Dobiti tako eminentno priznanje stroke že drugo leto zapored je navdušujoče in navdihujoče hkrati! Še posebno razveseljuje, da je žirija omenila večletno konsistentno delo pri razvoju trženja. Vrsto let delamo korake, včasih manjše, včasih večje, po poti, ki nas je vodila v trženjsko odličnost in verjemite mi, naše misli in aktivnosti so danes že naravnane za nekaj korakov v prihodnost. Vedno radovedni in drzni in vedno spoštljivi do znanja, svojega in tujega, smo se učili in kot tim procesirali ideje in zamisli. Ustanovili smo interno trženjsko skupnost in na raven trženjskega razmišljanja pritegnili vse funkcije v podjetju. Razveseljuje, da danes trženjsko razmišljajo tako v računovodstvu, kot v proizvodnji ali razvoju ali pravni službi. Na ta način lahko zares potegnemo v isto smer. Zaposleni v Atlantic Grupi vedo, kako odlično opraviti svoje delo. Uvid v rezultate in priznanja stroke dvigujejo samozavest in zavzetost vseh zaposlenih. Vsi v Atlanticu čuvamo, negujemo in krepimo naše blagovne znamke. Vsi se zavedamo, da je potrošnik v osrčju našega poslovanja. Eden izmed najbolj zanesljivih načinov, da dosežemo potrošnika, pa je tržno komuniciranje, ki ga je komisija nagradila in je plod tako naše strasti in kreativnosti kot odličnega sodelovanja s partnerskimi agencijami. Pri taki naravnanosti nas lovorike ne morejo uspavati in krize ne ustaviti, zadovoljen potrošnik pa z vsakodnevnim nakupom naših blagovnih znamk osmisli in nagradi naše delo.«
Tržno komunikacijsko in širšo trženjsko odličnost družbe Atlantic Droga Kolinska že vrsto let zaznamuje odlično upravljanje s številnimi uspešnimi blagovnimi znamkami. V preteklem letu sta s svojim konsistentnim, kreativnim in inovativnim pristopom v portfelju blagovnih znamk Atlantic Droge Kolinske izstopali Cockta in Donat Mg. Njun nastop na trgu je še posebej zaznamovala svežina komunikacijskih rešitev, ki so v duhu časa in relavantno naslavljanje ciljnih skupin. Vrsto novosti pa sta predstavili tudi Argeta in Barcaffe.
COCKTA
V letu 2019 se je v veliki meri zaključil proces repozicioniranja znamke. Tržno komuniciranje zaznamuje premišljen in sodoben nagovor ciljne skupine »Tvoja Cockta, tvoja stvar«. Cocktin nabor je dopolnila različica brez sladkorja, ki so jo poimenovali Cockta Free. Odlični rezultati v kratkem obdobju so rezultat dobrega izdelka / okusa in pozicioniranja skozi »one brand« strategijo. Cockta Original in Cockta Free delita isti marketinški USP (legendaren okus, ki temelji na zeliščnih ekstraktih). Cockto Free zaznamuje privlačnem in avtentičen izgled, ki ga zaznamuje prva bela etiketa v CSD kategoriji v Regiji, s katero so na trg pripeljali nekaj novega in drugačnega. Z lansiranjem Cockte Free je Cockta vstopila v novo obdobje svoje identitete in prestopila na novo komunikacijsko platformo, kjer je Cockta postala simbol za svobodo (Cockta = Freedom). Na digitalni platformi so pod imenom Freedom Squad zbrali skupino avtentičnih, kreativnih, uporniških mladih glasbenikov in vplivnežev, ki izražajo svoboden duh čez celoten proces ustvarjanja in izražanja. Ob tem so se osredotočili na mikro-vplivneže. Cockta in Freedom Squad sta skozi različne aktivacije in komunikacijo spodbujala in opogumljala sledilce, da so to, kar želijo biti – da so svobodni. Že tretje leto zapovrstjo je bila Cockta tudi sponzor EXIT festivala. Cocktini vplivneži so med svojimi nastopi aktivno delili vsebino, v času EXIT-a so Cocktine komunikacije dosegle neverjetnih 5,9 milijonov ljudi.
DONAT MG
Tudi za blagovno znamko Donat Mg velja, da tržno komuniciranje odraža poglobljen vpogled v ciljno skupino ob repozicioniranju blagovne znamke in smisel znamke. Ton nagovora je sodoben, funkcionalen in uporabnika postavlja v središče. V letu 2019 je Donat Mg uspešno nastopal na vseh svojih trgih (v Sloveniji, Regiji in na mednarodnih trgih). Ključnega pomena za doseganje rezultatov je bila tudi konsistentna in fokusirana komunikacija. Nadaljevali so s komunikacijsko platformo »Briljantna prebava«. Krovno sporočilo kampanje je bilo na vseh trgih enotno, zaradi razlik na trgih in ob poglobljenem poznavanju navad potrošnikov pa so komunikacijo vedno prilagodili specifikam posameznega trga. V začetku leta je korenito prenovo doživela Donatova spletna stran. Osvežili so vizualno zasnovo in nadgradili uporabnost strani s skrbno načrtovanim podajanjem ključnih informacij ter odprli vsebinsko središče, ki so ga poimenovali po osrednjem namenu znamke Donat MG: 'Zdravje'. Nadaljevali so tudi s programom Donat Mg Detox. K optimalni spletni uporabniški izkušnji je pripomogla tudi prenovljena aplikacija Donat Mg Moments, ki uporabnika na prijazen način vodi skozi različne indikacije. Leto 2019 je bilo za DonatMg leto velikih premikov na področju digitalizacije. Kot odgovorna blagovna znamka Donat MG skrbi za okolje, v katerem deluje. Tako so 2019 izdatno podprli občino Rogaška Slatina pri aktivnostih povezanih z medicinskim turizmom. Obenem so v preteklem letu ponovno vstopili na polje medicinskega marketinga, ki je na nek način botrovalo nastanku blagovne znamke Donat Mg.
ARGETA
V letu 2019 je Argeta dosegala nove prodajne rekorde, tako v Sloveniji kot tudi v Regiji, kar pripisujejo ključnim komunikacijskim aktivnostim, kjer so bili v ospredju potrošniki, njihove potrebe ter okusi. V začetku leta je pod okriljem celostne komunikacijske kampanje “Včasih lahko narediš kaj po svoje” Argeta pozvala potrošnike h glasovanju za novi lokalni okus. Deseto obletnico obstoja je produktna linija Argeta Exlusive obeležila z dvema najljubšima Exclusive okusoma iz preteklih let v posebnem priložnostnem pakiranju, ki ga je podprla skozi komunikcijske aktivnosti na TV, prodajnih mestih in s številnimi digitalnimi aktivnostmi. Zaživela je dolgoročna ter družbeno odgovorna iniciativa za podporo razvoju kulinarike »Argeta Exclusive Akademija«, kjer se bodo pod taktirko najboljših regijskih kuharskih mojstrov kalili novi kuharski potenciali. Tudi v preteklem letu so pozornost posvetili otrokom. Nadgradili so dobro poznane interaktivne e-knjige »Juniorjeve dogodivščine« s tematiko, ki se dotika pomembnosti dobrih medsebojnih odnosov ter skrbi za okolje. Blagovna znamka Argeta se ne uvršča med najbolj inovativne znamke samo na produktnem nivoju, trendom sledi tudi na digitalnem področju. V 2019 so lansirali novo spletno podobo s ciljem, da zagotovijo odlično uporabniško izkušnjo. »Virtualni sprehod s chefom Luko Koširjem« je pospremil lansiranje novega produkta na Exclusive liniji, kampanjo »Argeta Zelenjavni Namazi; Odkrij, kako jih imaš ti najraje« pa po mnenju žirije Sempl odlikuje odlična izraba podatkov. Osvojene nagrade na tekmovanju Effie Slovenija pa so potrdile, da Argeta s tržnim komuniciranjem dosega in presega zastavljene cilje.
BARCAFFE
V letu 2019 je blagovna znamka Barcaffe predstavila novo visokokakovostno kavo Barcaffe Single plantation, ki je namenjena ljubiteljem kave z zahtevnim okusom. Lansirali so Barcaffe Perfetto kapsule, ki so kompatibilne s sistemom Dolce gusto. Širokemu naboru okusov kave v kapsulah so se pridružili še Single origin okusi ter različica espressa v obliki kapsul, ki so kompatibilne z Nespresso sistemom. Ljubitelje turške kave pa so razveselili nove ponudbe Barcaffe Black'n'Easy Milk, ki so jo na trg pospremili s kampanjo z Brankom Đurićem – Đurom.
Atlantic Droga Kolinska je izrazito tržno usmerjeno podjetje, kar dokazuje tako na produktni kot tudi na korporativni ravni. Podjetje nastopa na štiridesetih svetovnih trgih, na nekaterih najbolj zahtevnih in konkurenčnih evropskih trgih beleži zavidljive rezultate.
Njihovi trženjski strokovnjaki se aktivno vključujejo v slovensko strokovno družbo – kot govorci na dogodkih in tudi člani strokovnih žirij. Razvoj trženjske stroke podpirajo tudi kot partner številnih strokovnih dogodkov.
Potek izbora:
Izbor Oglaševalca leta 2019 je potekal v treh krogih. V prvem in drugem krogu so za svoje favorite glasovali člani SOZ, dragocene točke so prinesle tudi nagrade na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja, ki so jih nominirana podjetja osvojila v preteklem letu. Na podlagi osvojenih točk iz glasovanja članov SOZ v drugem krogu, ki so v skupnem seštevku prinesli 70 %, in točk iz naslova osvojenih nagrad v letu 2019, ki so prinesle 30 %, so se v tretji, zaključni krog uvrstili finalisti (v abecednem vrstnem redu): Atlantic Droga Kolinska, Petrol, Pivovarna Laško Union, Telekom Slovenije in Zavarovalnica Triglav.
V tretjem krogu je glasovala še sedemčlanska Komisija, v kateri so sodelovali: predsednica Upravnega odbora SOZ Špela Žorž, predsednica Slovenskega združenja oglaševalcev Mojca Avšič ter še 2 predstavnika SZO: Andreja Zadnik Andoljšek in Peter Curk, član Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij Dino Zupančič (po pooblastilu predsednice), predsednik Slovenskega združenja medijev Urban Korenjak in predsednik Oglaševalskega razsodišča Jaka Repanšek.
Člani komisije so pri odločanju izhajali iz pisnih utemeljitev kandidatur ter spremljajočih ključnih kreativnih rešitev ter pri tem upoštevali izhodišča in kriterije, kot jih opredeljuje Način izbora Oglaševalca leta 2019:
- izvirnost in inovativnost nastopa na trgu, ki je na svojevrsten način zaznamoval leto 2019 v komunikacijskem smislu oziroma odličnost v daljšem časovnem obdobju, ki se je pomembno odražala tudi v letu 2019;
- kreativnost in konsistentnost komunikacijskih sporočil, ki se odražata v celostni komunikacijski odličnosti ter inovativnost pri doseganju ciljnih skupin;
- osvojene domače in mednarodne nagrade na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja v preteklem letu. Tudi letos se upoštevajo samo nagrade s področja tržnega komuniciranja, ki jih podeljujejo neodvisne strokovne žirije, številne nagrade in priznanja kot so npr. Superbrands, BestBuy, Trusted brand, …. pa ne prinašajo točk;
- spoštovanje visokih strokovnih in etičnih standardov, še zlasti Slovenskega oglaševalskega kodeksa in dokumentov Dobre prakse, ter strokovni prispevek k razvoju tržno-komunikacijske stroke.
V končnem seštevku točk, ki je določil prejemnika nagrade, so 40 % prinesle točke iz glasovanja članov SOZ v drugem krogu izbora, 20 % točke iz v letu 2019 osvojenih nagrad na področju tržnega komuniciranja in 40 % točke iz glasovanja Komisije.
Priznanje Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:
Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, PS Mercator, Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija in Atlantic Droga Kolinska (za leti 2018 in 2019).